OAJ jälleen tien päällä – osallistu sinäkin!

OAJ lähtee taas On the Road -maakuntakierrokselle ympäri Suomea. Kuuden pysähdyksen kiertue huipentuu Maailman opettajien päivänä Helsingin Kamppiin 5. lokakuuta.
Jokaisella paikkakunnalla järjestetään yleisötapahtuma, jonne ovat tervetulleita kaikki kouluasioista ja varhaiskasvatuksesta kiinnostuneet. Tarjolla on kahvia ja mielenkiintoisia keskusteluja, joissa ääneen pääsevät muun muassa paikalliset opettajat, päättäjät ja kuntalaiset. Yleisötilaisuudet juontaa Lauri Salovaara kaikilla muilla paikkakunnilla kuin Helsingissä.

Myös OAJ:n puheenjohtaja Olli Luukkainen osallistuu jokaiseen tapahtumaan ja tapaa kullakin paikkakunnalla median edustajia sekä päättäjiä.

Yleisötilaisuuksien lisäksi järjestetään iltatilaisuudet, joihin pääsy on kaikilla alueen opettajilla. Ohjelma vaihtelee paikkakunnittain. Mukaan voi ilmoittautua alueyhdistysten kautta.

Kuusi kaupunkia kuukaudessa – tässä kiertueen pysäkit:

Rauma 14.9.
Yleisötilaisuus järjestetään Rauman torilla klo 10–12.00. Keskustelujen lisäksi ohjelmassa muun muassa musiikkiluokkalaisten ja päiväkotiryhmien esityksiä.

Opettajien iltaa vietetään klo 18–21.00 Teatteriravintola Ankkurissa.

Tutustu myös: OAJ Satakunta

Iisalmi 25.9.
Yleisötilaisuus järjestetään Iisalmen torilla klo 13–14.30. Teemana positiivinen yhteistyö. Ohjelmaan kuuluu keskusteluja sekä musiikki- ja tanssiesityksiä. Äänessä muun muassa kaupunginjohtaja Jarmo Ronkainen ja Juha Vidgren Ponsselta sekä Olvin, PeeÄssän ja MTK:n edustajat. Paikalla myös kansanedustajat Sari Essayah, Elsi Katainen ja Seppo Kääriäinen

Opettajien ilta klo 18–20.00 Savonia ammattikorkeakoulussa.

Lue alueen kuulumisia OAJ lähelläsi -juttusarjasta.
Lue alueen kuulumisia OAJ Pohjois-Savon sivuilta ja tutustu myös uutiseen tilaisuudesta.

Jämsä 26.9.
Yleisötilaisuus järjestetään klo 15–17.00 Äijän aukiolla ja kahvia tarjotaan Akuliinassa. Tule kuuntelemaan mielenkiintoisia keskusteluja päivän polttavista aiheista!

Opettajien ilta klo 17.30–20.00 Vitikkalan koululla.

Lue alueen kuulumisia OAJ lähelläsi -juttusarjasta.
Tutustu myös: OAJ Keski-Suomen sivuihin ja ilmoittaudu jäsenten iltatilaisuuteen.

Kittilä 2.10.
Yleisötilaisuus järjestetään klo 15–17.00 Herkkutuvan pihalla. Ohjelmassa esimerkiksi tietovisa ja piirustuskilpailu. Äänessä muun muassa sivistystoimenjohtaja Tiina Nikander-Koivukangas.

Opettajien ilta klo 19–21.00 Hotelli Panoramassa Levillä.

Tutustu myös: OAJ Lappi

Porvoo 4.10.

Yleisötilaisuus järjestetään klo 15–16.30 Lundinaukiolla. Tule seuraamaan tanssi- ja musiikkiesityksiä ja koulutuskeskusteluja, joissa ääneen pääsevät paikalliset kansanedustajat ja poliitikot. Tilaisuus on kaksikielinen ja järjestetään Finlands Svenska Lärarförbundetin FSL:n kanssa.

Opettajien ilta klo 17.30–19.30 Ravintola Iiriksessä Amistossa.

Tutustu myös: OAJ Uusimaa

Helsinki 5.10.
Kiertue huipentuu Maailman opettajien päivään, jota juhlistetaan Helsingissä. Yleisötilaisuus Kampin kauppakeskuksessa klo 10–16.00. OAJ:n asiantuntijat paikalla klo 18 asti.

Opettajien ilta klo 18–20.00 Kansallismuseossa.

Tutustu myös: OAJ Pääkaupunkiseutu

Uutista päivitetty ja korjattu virheellinen linkki Iisalmen tapahtuman kohdalla. Linkki vie nyt OAJ Pohjois-Savon sivuille ei OAJ Pohjois-Pohjanmaan sivuille. Pahoittelemme virhettä.

Teksti: Johanna Äijälä