Toiminta

Ammatilliset opettajat – Yrkeslärarna AO ry on OAJ:n Ammattilliset opettajat OAO ry:n jäsenyhdistys ja Opetusalan ammattijärjestö OAJ:n jäsen.

Ammatilliset opettajat AO ry on OAJ:n valtakunnallinen yhdistys. Ammatilliset opettajat AO ry sulautti yhteen 1.1.2012 AOO:n, Luovan ja STO:n, joiden jäsenyys OAJ:ssa on päättynyt. AO ry:n jäsenyhdistykset ovat ammatillisissa oppilaitoksissa ja ammattikorkeakouluissa toimivia opettajayhdistyksiä tai paikallisyhdistyksiä. Jäsenmäärä on yli 9 000.

Yhdistyksen tarkoituksena on edistää oman jäsenkuntansa koulutus- ja palkkapoliittista edunvalvontaa, tehdä omaa jäsenkuntaansa koskevia edunvalvonta- ja  järjestöpoliittisia esityksiä sekä aloitteita opettajien työolosuhteiden ja työhyvinvoinnin ylläpitämiseksi ja parantamiseksi. Yhdistys osaltaan vaikuttaa siihen, että opettajien täydennyskoulutus ja säännöllinen ammattitaidon päivittäminen toteutuvat kaikkien opettajien osalta.
Lisää toiminnasta toimintasuunnitelmassa
Aikaisempien vuosien toimintasuunnitelmat ovat arkistossa.
AO ry:n toiminnan esittely pdf-tiedostona