Kimmo Liljeroos

Olen Porin Aikuisopettajat ry:n asettama ehdokas AKOL:n hallituksen varsinaiseksi tai varajäseneksi.
Työura
Olen 49-vuotias porilainen järjestöaktiivi ja työskentelen IT/ICT-alojen ammattiopettajana Länsirannikon Koulutus Oy WinNovassa. Minulla on yli 25-vuoden kokemus ammattiopettajana ammatillisesta aikuiskoulutuksesta.
Luottamustehtävät:
  • Porin Aikuisopettajat ry:n puheenjohtaja 2016-2017 ja ollut mukana hallituksessa vuodesta 2010 alkaen,
  • OAJ:n Länsirannikon Koulutus Oy:n opettajien paikallisyhdistyksessä aikuisopettajien luottamusmies 1.8.2018 alkaen.
  • OAJ:n Länsirannikon Koulutus Oy:n opettajien paikallisyhdistyksen hallituksen jäsen ja yhdistyksen sihteeri vuodesta 2016 alkaen,
  • OAJ:n Satakunnan alueyhdistyksen hallituksen jäsen vuodesta 2016 alkaen ja 2018 alkaen alueyhdistyksen 1. varapuheenjohtaja ja OAO-jaoksen puheenjohtajana,
  • AKOL:n hallituksen jäsen ja tiedottaja vuodesta 2015 alkaen.
Tulevat haasteet:
Ensisijaisena tavoitteenani on jatkaa hyvin alkanutta työtä AKOL:n hallituksen varsinaisena jäsenenä. Uskon, että kykenen työskentelemään aktiivisena ja asiantuntevana hallituksen jäsenenä.

Meille tärkeitä asioita ovat aikuisopettajien edunvalvontatyö, jossa meidän kaikkien aikuisopettajien palkkamallit ja -rakenteet olisivat yhtenäiset. Lisäksi olemme erityisen huolestuneita työvoimakoulutuksen nykyisestä tilasta, uudistunut rahoitus ja ns. järjestäytymättömät reppufirmat tuovat haasteita. Tähän meidän kaikkien on suhtauduttava hyvin vakavasti.

Järjestökentässä tulemme työskentelemään sen eteen, että Aikuisopettajien liito AKOL ry säilyy itsenäisenä, huolehtimassa sekä aikuisopettajien että vapaansivitystyönopettajien edunvalvonnallisista asioita tasa-arvoisesti.

Toimin nykyisessä AKOL:n hallituksessa tiedottajana, jonka tärkeimpiä tehtäviä lähitulevaisuuden on yhdistyksen Internet-sivujen uusistaminen, jotka tulevat käyttöön syksyllä 2018. Olin mukana toteuttamassa edellistä uudistusta sivuston siirtyessä OAJ:n julkaisujärjelmän alaisuuteen. Nyt sivujen uudistusprosessi jatkuu ja haluaisin tarjoata osaamiseni tulevallekin hallitukselle.