Esimiestyö

Hyvä esimies pystyy johtamaan yksikkönsä optimaalisiin työn tuloksiin johtamalla työtä ja henkilöstöä lakien ja sopimusten mukaisesti, luomalla turvallisen, miellyttävän ja kannustavan työilmapiirin ja huomioimalla työntekijät yksilöllisesti ja tasavertaisesti.

Ammattitaitoinen, motivoitunut ja osaava henkilöstö on opetusalan tärkein voimavara. Kaiken johtamistyön pitää tukea ydintehtävän optimaalista onnistumista. Johtaminen asiantuntija-alalla on yksi haastavimmista johtamistehtävistä.

OAJ haluaa tukea esimiesten vaativaa työtä!

OAJ:n esimiesjäsenenä saat oman työsuhteesi turvan edunvalvonnan kautta ja sen lisäksi opetusalan työelämän asiantuntijapalvelut ja laajan kehittämisverkoston. Käytössäsi on

• esimiesten palvelutiimin palvelut
  • esimiehille suunnatut verkkosivut
  • ajantasaiset tiedot oman alan muutoksista
  • koulutusta
  • mahdollisuus verkostoitumiseen
  • vaikuttamismahdollisuudet koulutus- ja palkkapolitiikkaan.
Tavoitteemme on edistää laadukasta suomalaista opetusalan esimiestyötä, ennaltaehkäistä työelämän kriisejä ja parantaa jäsentemme työsuhteen ehtoja ja työnteon edellytyksiä. Laki-, palkka- ja sopimusasiantuntijamme sekä työelämäasioiden asiantuntijat ovat jäsentemme käytössä. Olemme jäsentemme tukena myös silloin, kun tilanne on vaikeimmillaan.

Paikallinen luottamusmies- ja työsuojeluvaltuutettujen verkosto tekee kattavaa edunvalvontatyötä kaikkien jäsentemme eduksi. Koko OAJ on jäseniä varten ja jäsenet antavat meille vaikuttamistyön voiman.

Johtaminen