Ilmianna Vuoden opetusteko

Missä toteutetaan uudenlaisia kiinnostavia opetus- ja kasvatusmenetelmiä? Kerro meille ja osallistu Vuoden opetus 2017 -kilpailuun. Kilpailuaika on 25.8.–15.10.2017.
Etsimme toimivia ja käytännössä kokeiltuja pedagogisia menetelmiä ja tekoja kaikilta koulutusasteilta varhaiskasvatuksesta korkea-asteelle. Nostamme raikkaat ideat esiin – sinun tehtäväsi on kertoa, mistä nuo helmet löytyvät. Ilmianna siis Vuoden opetus!

Kilpailuun ei saa ilmoittaa itseään. Ilmoittajana eli ilmiantajana voi toimia kollega, esimies, oppija, huoltaja, yhdistys tai organisaatio. Ilmiantajia voi olla useampia.
Kuka tai ketkä ansaitsevat mielestäsi tunnustuksen?

Kilpailun yleisinä arviointikriteereinä painotetaan:
  • luovuutta ja omaperäisyyttä
  • vaikuttavuutta ja toimivuutta
  • toistettavuutta
  • oppimisen iloa, osallisuutta ja oppimismotivaatiota.
Jätä ilmoituksesi tällä lomakkeella. Kilpailuaika on 25.8.–15.10.2017. Lomakkeeseen ei voi liittää kuvia eikä linkkejä. Varmista palkittavaksi esitettävän suostumus ennen ilmoituksen jättämistä.

Kilpailussa voidaan palkita päiväkotien, koulujen tai oppilaitosten opetushenkilöstöön kuuluva henkilö tai henkilöryhmä. Palkittavan valitsee kilpailuraati. Myös ilmiantaja huomioidaan palkitsemisen yhteydessä.

Suomen Messusäätiön 3 000 euron arvoinen Vuoden opetus -palkinto jaetaan Educa 2018 -tapahtumassa. Kilpailun käytännön toteutuksesta vastaa Opetusalan Ammattijärjestö OAJ.

Kilpailun raati:
OAJ:n puheenjohtaja Olli Luukkainen (raadin pj), OAJ:n viestintäjohtaja Marja Puustinen, Suomen Vanhempainliiton toiminnanjohtaja Ulla Siimes, Messukeskus Taira Sjöblom-Tallus, Suomen Kuntaliiton erityisasiantuntija Lieselotte Eskelinen, opetusneuvos Leena Nissilä Opetushallituksesta, Suomen rehtorit SURE ry:n puheenjohtaja Antti Ikonen, OAJ:n järjestöasiamies Riitta Silvonen (raadin sihteeri).
Lisätietoja OAJ, järjestöasiamies Riitta Silvonen, riitta.silvonen@oaj.fi

Palkitseminen