Olen yhteisösi

1. Olen rinnallasi
Olen yhteisösi, olet sitten kasvatus-, koulutus- tai tutkimusalalla opettaja, opiskelija, asiantuntija, esimies tai yrittäjä. Annan sinulle mahdollisuuden osallistua haluamallasi tavalla entistä paremman OAJ:n rakentamiseen. Olen läsnä kaikilla kasvatus- ja opetusalan työpaikoilla. Ei ole kuntaa tai maakuntaa, jossa et minuun törmäisi.
2. Muodostan suurperheen
Perheeseeni kuulu yli 120 000 kaltaistasi. Yhdessä muodostamme Suomen suurimman kasvatus-, opetus- ja tutkimusalan yhteisön. Kotimme on Akavassa, jossa meillä on suurimmat saappaat. Meitä halutaan kuulla, joten ei ole ihme, että tapaat minut viikoittain valtamediassa.
3. Tuon äänesi kuuluviin
Jäsenemme saavat päättää yhteisistä asioista asuinpaikasta ja taustasta riippumatta. Voit osallistua virallisten väylien kautta tai vapaamuotoisesti sosiaalisessa mediassa. Voimme myös ideoida yhdessä aivan uuden tavan vaikuttaa.
4. Autan uuden oppimisessa
Aina voi oppia enemmän. Koulutan kaltaisiasi kaiken aikaa niin paikallisesti, maakunnallisesti kuin valtakunnallisesti. Näin osaan varautua kaikkiin tilanteisiin, joita sinä ja minä yhdessä kohtaamme. Toivon sinun tulevan mukaan! Jos olet urasi alkuvaiheessa sukella nuorten opettajien (NOPE) koulutukseen.
5. Tuen tulevaa opettajaa
Opettajaksi opiskelevien liitto SOOL on hyvä ystäväni. Yhdessä pidämme huolta siitä, että saat parhaat mahdolliset taidot toimia opettajana. Meille on tärkeää, että sinulla on mahdollisuus mentorointiin ja osaamisesi kehittämiseen urasi kaikissa vaiheissa. SOOLin opiskelijajäsenet pääsevät nauttimaan monista valtakunnallisista ja paikallisista tapahtumistaJäsenvakuutus turvaa selustasi kaikissa riennoissa, niin opinnoissa kuin vapaalla.