Kampanjat, kilpailut ja messut

OAJ järjestää vuosittain toistuvia ja kertaluontoisia kilpailuja, tapahtumia ja kampanjoita. Tutuimpia ovat Vuoden koulu, oppilaitos tai päiväkoti -kilpailu, Vuoden koulutusvaikuttajan valinta, Osaa & Jaa -kilpailu, Educa-messut ja OAJ On The Road -kiertue.

Vasemmasta navigointipalkista pääset selaamaan kampanjoiden aineistoja.

Kampanjat

Tulevaisuustyö
OAJ:n valtuuston käynnistämä monivuotinen kampanja koulutuksen puolustamiseksi ja sen laadun turvaamiseksi.

Tulevaisuustyön animaatiot omalla sivullaan suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

OAJ On The Road
Eri paikkakunnalle suuntautuva OAJ:n järjestämä kiertue, jonka sisältö vaihtuu vuosittain. Useimmiten OAJ:n edustajat tapaavat paikkakuntien päättäjiä ja kauppakeskuksissa ja toreilla opettajia ja muita paikkakuntalaisia. Omille jäsenille järjestetään iltatilaisuus.

Messut

Educa-messut

OAJ järjestää yhdessä Messukeskuksen kanssa tammikuun lopussa, vuosittain toistuvan ison koulutustapahtuman. Lisätietoa koulutustapahtumasta www.educamessut.fi sivulta.

Educa 2016

Kilpailut

Vuoden koulu, päiväkoti tai oppilaitos
Vuoden koulu, oppilaitos tai päiväkoti -tunnustuksen saa yksikkö, jonka toiminta on esimerkillistä ja jossa viihtyvät sekä opettajat että oppilaat, opiskelijat tai päiväkodin lapset. Ehdotuksia palkinnon saajaksi voivat esittää OAJ:n valtakunnalliset piirit, opettajien yhdistykset sekä yksittäiset päiväkodit, koulut ja oppilaitokset. Myös vanhempainyhdistykset sekä oppilaitosten ja päiväkotien ylläpitäjät voivat tehdä esityksiä. Kilpailuaika ajoittuu yleensä helmi–maaliskuulle.

Vuoden koulu 2016 -ehdokkaita etsitään 22.2. - 23.3.
Vuoden koulu 2015 on Taalintehtaan koulu. Lue lisää

Vuoden koulutusvaikuttaja

OAJ palkitsee vuosittain vuoden koulutusvaikuttajan. Esityksiä voivat tehdä kaikki OAJ:n yhdistykset. Kilpailuaika on yleensä marraskuussa. Vuoden koulutusvaikuttaja julkistetaan seuraavan vuoden Educa-messuilla.

Vuoden koulutusvaikuttaja -tunnustus myönnettiin tänä vuonna Vanhempainliitolle. Lue lisää

Osaa ja jaa
Kilpailun tavoitteena on löytää ideoita ja malleja, joiden avulla parannetaan oppimista ja tuetaan opetus- ja kasvatustyötä. Kilpailun rahoittaa Suomen messusäätiö ja käytännön toteutuksesta vastaa OAJ. Kilpailuaika on syksyllä ja voittaja julkistetaan seuraavan vuoden Educa-messuilla.