Suomen Ekonomit

Opetusalan Ammattijärjestö OAJ ja Suomen Ekonomit (entinen Suomen Ekonomiliitto SEFE) ovat solmineet sopimuksen rinnakkaisjäsenyyksistä. Opettajana tai siihen verrattavassa työssä toimiva kauppatieteellisen yliopistotutkinnon suorittanut voi saada molempien järjestöjen edut maksamatta kahta jäsenmaksua.

Rinnakkaisjäsenyys varmistaa opetustehtävissä toimiville ekonomeille tehokkaan opetusalan edunvalvonnan, mutta samalla mahdollisuuden kuulua omaan ammatillis-aatteelliseen taustaryhmäänsä.

Opetustehtävissä toimivien ensisijainen työmarkkinajäsenyys on sopimuksen mukaan OAJ:ssa, joka vastaa alan palvelussuhteiden edunvalvonnasta, kuten työ- ja virkaehtosopimuksista sekä luottamusmiespalveluista.

Jäsenedut

OAJ-Suomen Ekonomit -rinnakkaisjäsenet saavat kaikkien OAJ:n jäsenetujen lisäksi käyttöönsä Ekonomien monipuoliset jäsenpalvelut ja -edut:

• Talouselämä- ja Ekonomi-lehden tilaukset
  • Suomen Ekonomien ammatillisen kehittymisen palvelut sekä koulutukset ja tapahtumat
  • Ekonomiyhdistyksen jäsenyyden, palvelut ja tapahtumat
  • Muut Ekonomien edut, jotka eivät ole päällekkäisiä OAJ:n tarjoamien etujen kanssa

Jäseneksi liittyminen ja jäsenmaksut

Rinnakkaisjäsenyys on jäsenelle huomattavasti edullisempaa kuin Suomen Ekonomien ja OAJ:n yhteenlasketut jäsenmaksut. Rinnakkaisjäsen maksaa OAJ:lle normaalin prosentuaalisen jäsenmaksun. Ekonomien jäsenmaksu rinnakkaisjäsenelle vuonna on 60 euroa + ekonomiyhdistyksen jäsenmaksu. Molemmat liitot huolehtivat jäsenmaksunsa perimisestä itse.

Suomen Ekonomien jäsen voi liittyä OAJ:n jäseneksi OAJ:n verkkosivuilla. Liittymislomakkeessa ilmoitetaan kiinnostuksesta rinnakkaisjäsenyyteen. Myös Suomen Ekonomien jäsenrekisteriin tulee ilmoittaa OAJ:n jäseneksi liittymisestä ja halusta jatkaa rinnakkaisjäsenyyttä Ekonomeissa.

OAJ:n jäsen voi liittyä Ekonomien rinnakkaisjäseneksi Suomen Ekonomien verkkosivuilla. OAJ-jäsenyys säilyy Ekonomien rinnakkaisjäseneksi liittyvillä entisellään.

Lisätietoja

Lisätietoja rinnakkaisjäsenyydestä OAJ:n jäsenrekisteristä (jasenrekisteri(at)oaj.fi), Suomen Ekonomien jäsenrekisteristä (jasenrekisteri(at)ekonomit.fi) sekä Ekonomien verkkosivuilta.

Tutustu myös

Jäsenedut