SuomiAreena jälleen heinäkuussa – tutustu ohjelmaamme!

Satavuotiaan Suomen menestys on rakennettu sivistyksen ja osaamisen varaan. OAJ ja Porin sivistystoimi luovat SuomiAreenalla katsausta menneisiin merkkipaaluihin ja suuntaavat katsetta tulevaisuuteen. Kaikki mukaan!
Klikkaa mukaan myös Facebookissa!

Tule kuuntelemaan: Kantaako koulutus,
katoaako satavuotinen sivistys?
Ti 11.7. klo 11.45 – 13.00, BEPOP-lava, Yrjönkatu 22

Koulutus ei takaa enää varmaa työpaikkaa ja yhä useamman työntekijän voi korvata robotilla. Maailma on pullollaan tietoa ja oppimista tapahtuu kaikkialla. Kuka tarvitsee enää muodollista koulutusta, saati opettajaa? Maamme menestys on rakennettu sivistyksen ja osaamisen varaan, mutta kantaako se myös tulevaisuudessa? Vauhdikkaassa keskustelussa kuullaan painavia mielipiteitä siitä, mikä merkitys kasvatuksella, koulutuksella ja tutkimuksella on satavuotiaan Suomen tulevaisuuden menestystarinassa.

Open fashion – satavuotiaan Suomen ope-look!
Ke 12.7.2017 klo 11.40 – 12.00, MTV-lava

Tätä osaa 100-vuotiaan Suomen tarinasta et ole vielä kuullut etkä tällaista muotinäytöstä nähnyt. OAJ:n ja Porin sivistystoimen torivartti tuo nimittäin MTV-lavan täyteen opettajalookia.
Näin pukeutui opettaja ennen, näin hän pukeutuu nyt – entä tulevaisuudessa? Myös mannekiinit ovat ennennäkemättömiä. Kehyksenä on tietysti koulutuksen ja kasvatuksen kehitys ja tulevaisuus, huipennuksena tulevaisuuden opettajan asut.

Tapaa meidät Kansalaistorilla ja osallistu arvontoihin!
Ma 10.7. – ke 12.7.2017 klo 10–17, Kansalaistori

OAJ:n teltalla voit valokuvata itsesi tulevaisuuden opettajan työasussa, tutustua satavuotiaan Suomen opettajatarinaan – sekä tietysti jutella OAJ:läisten kanssa. Jaa meille koulumuistosi tai jätä kiitosviesti itsellesi tärkeälle opettajalle, niin osallistut arvontaan. Palkintoja on jaossa maanantaista keskiviikkoon aina kello 12 ja 16.