Turvaan työolosi

1. Autan keskittymään olennaiseen
Kaikki toimintani perustuu siihen, että sinä saat keskittyä tärkeimpään tehtävääsi: kasvatus- ja opetustyöhön. Voit tukeutua minuun työurasi kaikissa vaiheissa. Autan, jos joudut pulaan. Minulle on tärkeää, että saat työskennellä turvallisessa ja terveellisessä työympäristössä.
2. Huolehdin työehdoistasi
Pyrin siihen, että tekemästäsi arvokkaasta työstä maksetaan sinulle riittävä ja asianmukainen korvaus. Ponnistelujeni seurauksena ovat syntyneet muun muassa opetusalan omat virka- ja työehtosopimukset. Pidän huolen siitä, että neuvotteluyhteys työnantajan kanssa pysyy mahdollisimman hyvänä. Jos koet työssäsi epäkohtia, autan.
Järjestän tarvittaessa avuksesi opetusalan parhaat lakiasiantuntijat.
3. Olen lähelläsi
Pääsen luoksesi työskentelitpä sitten Ivalossa tai Imatralla. Tässä minua auttavat luottamusmiehet. Ei ole sellaista huolta tai pulmaa, jota et voisi jakaa vaitiolovelvollisen ja itsesi valitseman luottamusmiehen kanssa. Uskallan myös luvata, että isoon osaan kysymyksistäsi löydämme yhdessä ratkaisun.
4. Vaalin hengähdystaukoja
Jotta jaksaisit toimia opettajan tai esimiehen vaativassa työssä aina eläkeikään saakka, olen neuvotellut sinulle mahdollisuuksia ottaa hengähdystaukoja työelämästä. Voit esimerkiksi hankkia lisäkoulutusta aikuiskoulutustuen turvin tai kerätä voimia vuorotteluvapaalla. Myös perhe-elämä on minulle tärkeää: olen sopinut sinulle mahdollisuuden viettää perhevapaita kohtalaisella korvauksella. Lisäksi olemme ponnistelleet sen eteen, että sairaana voit keskittyä itsesi hoitamiseen.