OAJ:n verkkoympäristön kirjautumispalvelu

OAJ:n jäsensivuille ja tiettyihin verkkopalveluihin kirjaudutaan jäsennumerolla, sähköpostiosoitteella tai matkapuhelinnumerolla ja salasanalla.

Löydät jäsennumeron jäsenkortistasi. Jos käytät käyttäjätunnuksena sähköpostiosoitetta tai matkapuhelinnumeroa, niiden on oltava tallennettuna jäsentietoihisi ensisijaisiksi yhteystiedoiksi.

Jos et tiedä salasanaasi, voit tilata uuden salasanan kirjautumissivun Unohditko salasanasi? -linkin kautta. Avautuvasta salasanan tilauslomakkeesta voit valita, käytätkö salasanaa tilatessasi tunnistautumiseen sähköpostiosoitettasi vai matkapuhelinnumeroasi. Jotta voit käyttää sähköpostiosoitetta tai matkapuhelinnumeroa, niiden pitää olla jäsenrekisterissä omiksi ensisijaisiksi yhteystiedoiksesi tallennettuna. Lisäksi sinun on annettava henkilötunnuksesi.

Voit valita, toimitetaanko uusi salasanasi tekstiviestillä vai salasanan vaihtolinkin sisältävällä sähköpostiviestillä. Salasana tai tekstiviesti ja/tai salasanan vaihtolinkki tai sähköposti lähetetään jäsenrekisterijärjestelmään tallennettuihin ensisijaisiin yhteystietoihin eli matkapuhelinnumeroon tai sähköpostiosoitteeseen valintasi mukaan. Huomaa, että sähköpostilla tuleva salasanan tilauslinkki on voimassa vain tunnin salasanalinkin tilaamisesta.

Jos yhteystietosi puuttuvat tai ovat vanhentuneet, voit pyytää yhteystietojen päivittämistä puhelimitse OAJ:n jäsenrekisteristä tai ottaa yhteyttä lomakkeella https://yhteydenotto.oaj.fi/lomake#42.

Päivitämme yhteystietosi jäsenrekisterijärjestelmään ja kerromme vastausviestissä, milloin salasanan tilaaminen on mahdollista.

Salasanan saatuasi voit päivittää yhteystietojasi jäsensivujen Omat tiedot -toiminnon kautta.

Kirjautumista vaativat verkkopalvelut ovat:

Jäsensivut

Omat tiedot

Työryhmät

Moodle

Vipu

Yhteydenottolomakkeille ei ole pakko kirjautua, mutta se on suositeltavaa.

Pääset vaihtamaan salasanan Jäsensivujen etusivun oikeassa ylälaidassa olevan Vaihda salasana -linkin kautta. Valitse välilehti Salasana. Sinun täytyy kirjoittaa ensin vanha salasanasi ja sitten uusi salasanasi kahteen kertaan.

Voit myös vaihtaa salasanan tilaamalla kirjautumissivun Unohditko salasanasi? -lomakkeelta itsellesi salasanan vaihtolinkin sähköpostiin. Saapuva linkki on voimassa 60 minuuttia tilauksesta ja sen kautta voit määritellä itse haluamasi salasanan.