Työryhmien työtilat eli portaalit

Portaalit on selainpohjainen työtilasovellus, jota käyttää laaja joukko OAJ:n aktiivitoimijoita, esimerkiksi OAJ:n valtuusto, hallitus ja erilaiset työryhmät. Kullakin ryhmällä on oma portaalinsa, jonne tarvittavat materiaalit tallennetaan. Lisäksi kussakin portaalissa on oma kalenterinsa sekä keskustelu- ja tiedotusosio.

Portaaleita käyttävät OAJ:n eri toimielimet ja työryhmät sekä osa OAJ:n valtakunnallisten yhdistysten valtuustoista ja hallituksista. Lisäksi portaalista löytyvät mm. OAJ-aktiiveille lähetetyt kirjeet (esim. luottamusmieskirjeet ja yhdistystiedotteet) ja OAJ:n koulutuksissa käytettävät materiaalit.

Portaalit toimivat Oraclen Webcenter Portal Spaces –työtilasovelluksessa. Käyttöoikeudet portaalien käyttöön määräytyvät jäsenrekisterin merkittyjen tehtävätietojen perusteella.

Käyttäjät voivat noutaa tarvitsemansa asiakirjat portaalista ja avata ne omalla koneellaan. Portaaleissa olevat asiakirjat ovat yleisimmin PDF-, Word-, Excel- tai PowerPoint- muodoissa, joten käyttäjän koneella pitää olla ohjelma, jolla tiedoston voi avata.

Jokainen käyttäjä voi myös luoda uuden keskustelun, johon muut käyttäjät voivat osallistua.

Ohje portaalien käyttöön löytyy täältä .