Mielenilmaus vaatii tervettä sisäilmaa

Helsingin Kansalaistorilla tiistaina järjestettävässä mielenilmauksessa vaaditaan toimia sisäilmaongelmien ratkaisemiseksi. Tilaisuudessa puhuu myös OAJ:n puheenjohtaja Olli Luukkainen.
Vihaiset äidit -kansalaisliike järjestää tiistaina 6.9. mielenilmauksen, jossa vaaditaan tehokkaampia toimia tuhansien opettajienkin päivittäiseen sisäilmaongelmien riesaan. Opettajien ja muun muassa hoitohenkilökunnan lisäksi tilaisuudessa korostetaan lasten oikeuksia.

– Lapsemme kärsivät sairaasta sisäilmasta niin päiväkodeissa, kouluissa kuin varusmiespalveluksessakin. On järkyttävää, ettei kukaan edes tiedä kuinka monta sisäilmasta sairastunutta lasta Suomessa on! Kyse ei ole vain yksittäistapauksista. Sairastuneiden joukko kasvaa jatkuvasti, tapahtuman Facebook-sivulla todetaan.

Olli Luukkaisen lisäksi tapahtumassa puhuu muun muassa Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPerin puheenjohtaja Silja Paavola sekä joukko sisäilmaongelmien asiantuntijoita

Mielenilmaus järjestetään Helsingin Kansalaistorilla tiistaina 6.9. kello 18.

Teksti: Matias Manner
Kuva: Ari Korkala

Lue myös artikkeli astmaan sairastuneesta opettajasta Päivi Lampisesta ja sisäilmaongelmista Opettaja-lehdestä toukokuulta.