Kuntavaalien materiaalipankki

Materiaalipankista löytyvät mm. esitteet ja videot, joita OAJ:n alue- ja paikallisyhdistykset voivat käyttää kuntavaalityössään. Myös kuntavaaliehdokkaat voivat pyytää esitteen itselleen.
Julkaisut:
OAJ:n kuntavaalitavoitteet esitellään julkaisussa ”Koulutuksen kohtalo ratkaistaan kuntavaaleissa 2017” . (pdf)

Flyeri vaalitavoitteista (pdf) suomeksi , ruotsiksi , englanniksi ja venäjäksi .

Kuntavaalitavoitteet 2017 powerpoint-esityksenä

Suomi hölmistyy, jos et äänestä -rintanappeja on painettu kolmella eri värillä.

Yhdistykset voivat tilata esitteitä, flyereita ja rintanappeja OAJ:n toimistosta osoitteesta toimistopalvelut@oaj.fi. Samasta osoitteesta vaaliehdokas voi halutessaan pyytää painetun esitteen. Isompia rintanappimääriä yhdistykset voivat teettää aineiston avulla, joka löytyy jäsensivuilta, kuntavaalien materiaalipankista. Linkki jäsensivuille vaatii kirjautumisen.

OAJ on laatinut Reittioppaan kuntapäättäjälle koulujen, päiväkotien ja oppilaitosten työrauhan ja oppimisen ilon edistämiseksi.

Videot:
OAJ:n kuntavaalikampanjaan tehty animaatio on katsottavissa ja ladattavissa jäsensivujen materiaalipankista sivulta kuntavaaliaineistot (vaatii kirjautumisen).

Olli Luukkaisen video opettajan työn arvostuksesta Maailman opettajien päivänä 5.10.: Nyt on aika vaikuttaa kasvatuksen ja koulutuksen asemaan.

Koulutus korostuu kunnissa sote-uudistuksen jälkeen. Katso video, miksi koulutuksesta kiinnostuneita ehdokkaita tarvitaan OAJ:n koulutusjohtaja Heljä Misukan mielestä.

Yhdistysten roolista kuntavaaleissa kertovat koulutusjohtaja Heljä Misukka ja järjestöasiamies Kaj Raiskio:

Ohjeita tapahtumien järjestämiseen:
Miten ja millaisia kuntavaaliaiheisia tapahtumia OAJ:n aluetoimijoiden kannattaa järjestää? OAJ-aktiivi: Katso vinkkejä vaalivaikuttamiseen (linkki yhdistyskirjeessä lähetettyyn materiaaliin vaatii kirjautumisen) (pdf)