Isosti yhdessä -kilvassa hyvät palkinnot

Isosti yhdessä -kilpailussa kisataan parhaasta tempauksesta kiusaamisen kitkemiseksi. Voittajat julkaistaan Educassa, ja kaikissa kilpailun kahdeksassa sarjassa on jaossa 2 000 euron palkinto.
OAJ haastaa Isosti yhdessä -kampanjallaan kaikki opettajat tekemään hyvää yhdessä lasten, koululaisten ja opiskelijoiden kanssa. Kampanjassa haetaan yhteisöllisyyttä lisääviä ja kiusaamista vastustavia tempauksia. Tempauksen tuotoksena voi olla vaikkapa kertomus, kuvallinen tuote, tarina, näytelmä tai laulu.

Isosti yhdessä -kilpailuun osallistutaan kuvaamalla valittu projekti (tekeminen ja prosessi) sanallisesti kilpailulomakkeelle  30. marraskuuta mennessä. Kilpailussa on kahdeksan kategoriaa, joista jokaiselle on luvassa vakuutusyhtiö Turvan lahjoittama 2 000 euron palkintosumma. Voittajat julkaistaan tammikuun lopussa Educassa.

­–Palkintosummalla Turva tukee koulujen, oppilaitosten tai päiväkotien harrastustoimintaa, kertoo järjestöasiamies Riitta Silvonen OAJ:stä.

Kukaan ei ole nolla

Haastekampanjan ideana on innostaa yhteistyöhön ja yhdessä tekemiseen – kaikki mukaan.

Silvonen kannustaa järjestämään erilaisia yhteisöllisyyttä lisääviä tapahtumia ja esityksiä esimerkiksi 11.11. kello 11. Silloin kaikki olisivat ykkösiä.

–Yksin ei tarvitse toteuttaa, vaan mukaan voi haastaa toisen luokan, päiväkodin, jonkin muun kouluasteen, mitä ikinä keksittekään, Silvonen sanoo.

Oleellista kilpailuun osallistuvissa tapahtumissa on yhdessä tekeminen sekä sen kertominen, miten kaikki alkoi, ketkä kaikki olivat osallisina, miten työ edistyi, koitteko tekemisen riemua, miten se ilmeni, jäikö prosessin jälkeen jotain elämään arkeenne.

Lue lisää Isosti yhdessä -haastekampanjasta täältä
Osallistu kilpailuun tällä lomakkeella.