Tekojen viikot alkaneet – jaa kokemuksesi työelämän kehittämisestä!

Kunta-alan työelämän kehittämisohjelma kerää Tekojen torille hyviä toimintatapoja. Maaliskuun lopussa Tekojen torille odotetaan kuhinaa, kun käynnissä ovat Tekojen viikot ja kehittämisideoita myös palkitaan.
Kunta-alan työelämän kehittämisohjelma, Kunteko, kannustaa levittämään hyväksi havaittuja toimintatapoja muiden käyttöön. Kuntekon nettisivuilta löytyvän Tekojen torin ideana on tuoda työpaikoilla tehtävä hyvä työ näkyväksi kaikille.

Kun oman työpaikkansa kehittämisteon ilmoittaa mukaan Tekojen viikkojen (20–30.3.) aikana, osallistuu samalla kilpailuun, jossa palkintona on työyhteisön kehittämispelejä, valtakunnallista näkyvyyttä ja tuotelahjoja. Palkinnon saavat sellaiset teot, joissa on selkeästi kuvattu, miten uudistuksilla saadaan aikaan parempia tuloksia ja työelämän laatua. Työhön on pitänyt osallistua sekä johtoa, esimiehiä että henkilöstöä.

Tavoitteena 50 uutta tekoa

Tällä hetkellä nettisivulla on jo lähes 170 tekoa eri puolilta Suomea. Eniten niitä on ilmoitettu Hämeenkyröstä, Hollolasta, Järvenpäästä, Vantaalta ja Helsingistä. Toimialoista kärkeä pitävät koulutus- ja kasvatusalan lisäksi sosiaali- ja terveyspalvelut.

Viime syksyn Tekojen viikon aikana saatiin 36 uutta tekoa. Nyt niitä on tavoitteena kerätä 50. Tekojen viikkojen antia voit seurata Tekojen torilla sekä Kuntekon Facebook- ja Twitter-tileillä.

Kuntekon kuusi tavoitetta:
  1. Tehdä näkyväksi kunta-alan kehitystyö