Enkiusaa.fi siirtyy #kannustusryhmään

Kuvassa vasemmalta Nina Lahtinen OAJ:stä, Tuija Metso ja Ulla Siimes Suomen Vanhempainliitosta sekä Leena Pöntynen Suomen Kuntaliitosta.
Lukuvuoden 2016–2017 toimineet enkiusaa.fi-sivuston ja fb-ryhmän taustajoukot jatkavat kiusaamisen vastaista toimintaa #kannustusryhmässä.
Opetusalan Ammattijärjestön, Suomen Kuntaliiton ja Suomen Vanhempainliiton yhteiselle enkiusaa.fi-sivustolle laatima Meidän koulussa on ilo olla ja oppia -niminen esite kannattaa ottaa koulussa esille jokaisen lukuvuoden alussa. Esite on suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi ja löytyy materiaalipankista.

Enkiusaa.fi-sivun aineisto on nähtävissä elokuun 2018 alkuun asti. Sivuilla on koulun arjessa hyväksi havaittuja keinoja häirinnän, kiusaamisen ja väkivallan ennaltaehkäisyyn ja niihin puuttumiseen.

Vuoden aikana niin OAJ, Kuntaliitto kuin Vanhempainliittokin ovat päässeet mukaan opetus- ja kulttuuriministeriön työryhmään, jossa etsitään keinoja kiusaamisen ehkäisemiseen.

– Enkiusaa.fi-sivuston aiheita ja koulutuksissa ja kentällä saatua viestiä ja ajatuksia viemme nyt OKM:n työryhmään yhdessä, sanovat sivuston materiaaleja koonneet Nina Lahtinen OAJ:stä, Leena Pöntynen Kuntaliitosta sekä Ulla Siimes ja Tuija Metso Vanhempainliitosta.

– Me kiitämme enkiusaa.fi-sivustoon tutustuneita ja yli tuhatta fb-sivuille liittynyttä. Kiusaamisen vastaista toimintaa on hieno jatkaa eri tavoin lisäämällä yhteisöllisyyttä ja ystävyyttä ja olemalla mukana #kannustusryhmä-kampanjassa.