Asetu ehdokkaaksi valtuustovaaleissa!

Ehdokkaaksi voi asettua jokainen vaaleissa äänioikeutettu OAJ:n jäsenyhdistyksen henkilöjäsen. Aikaa on 15.1.2018 asti. Viimeistään silloin pitää toimittaa valitsijayhdistyksen perustamisasiakirja vaalipiirin sihteerille. Tällä sivulla myös linkki, josta ehdokas pääsee jättämään tietonsa ja kuvansa ehdokasesittelysivulle.
Ehdokkaaksi voi ilmoittautua ottamalla yhteyttä oman vaalipiirin vaalisihteeriin tai täyttämällä sähköisen  valitsijayhdistyksen perustamisasiakirja -lomakkeen. Lomake on kaksiosainen, ensimmäisessä osassa on ehdokkaan tiedot ja toisessa valitsijayhdistyksen tiedot. Koko asiakirja palautetaan täytettynä ja allekirjoituksin varustettuna vaalipiirin sihteerille.

Ehdokkaan asettamiseksi perustetaan valitsijayhdistys. Sen voi muodostaa vähintään kolme samaan vaalipiiriin kuuluvaa äänioikeutettua jäsentä.

Valitsijayhdistyksen jäsenistä yksi nimetään asiamieheksi ja yksi hänen varamiehekseen. Kukin valitsijayhdistys voi asettaa vain yhden ehdokkaan. Jäsen voi allekirjoittaa vain yhden perustamisasiakirjan. Ehdokas ei voi olla asiamiehenä eikä kannattajana omassa valitsijayhdistyksessään. Jäsen voi olla vain yhden valitsijayhdistyksen perustamisasiakirjan allekirjoittaja.

Ehdokas, jätä tietosi ja kuvasi esittelysivulle!
Tiedot valtuustoehdokkaiden esittelysivulle jätät lomakkeella, johon pääset tästä linkistä. Lomake aukeaa kirjautumisen jälkeen. Tarvitset esittelyyn myös kuvan. Paras kuvan koko on 400 pikseliä x 600 pikseliä ja kuvatiedoston koko enintään 200 kilotavua. Lomakkeessa on kentät lyhyelle vaalimotolle, ehdokkaan esittelylle. Voit lisätä lomakkeeseen myös linkit kotisivullesi sekä Facebook-, Twitter- ja LinkedIn-tileillesi.

Ehdokkaiden tiedot julkaistaan valtuustovaalien sivuilla vaapiireittäin sen jälkeen, kun ehdokasasettelu 15.1.2018 päättyy. Tietoja käytetään myös Opettaja-lehden ehdokaskoosteessa ja vaalien jälkeen valtuustosivulla.

Asiakirjat ja aineistot

Lue ehdokkaan työpaikkailmoitus
Haku päällä -juliste , sinipohjainen pdf
Haku päällä -juliste , valkopohjainen pdf
Julisteet on tehty A3-kokoon, joten niitä voi tulostaa originaalikoossa tai sitten A4-koossa, jos valitsee tulostinasetuksista Sovita / Fit.
A3-arkille valkopohjainen tuloste tulee oikeanlaisena valitsi sitten Sovita / Fit tai ei.

Katso video ehdokkaaksi asettumisesta asiakirjalinkkien alapuolelta!