Kuka voi äänestää?

Äänioikeus on jokaisella jäsenmaksunsa maksaneella 1.1.2018 jäsenenä olevalla OAJ:n henkilöjäsenellä opiskelija- ja eläkeläisjäseniä lukuunottamatta. Jokaisella on vain yksi ääni, jota ei voi valtakirjalla siirtää toiselle.
Äänestäminen
Sähköinen äänestäminen tapahtuu OAJ:n jäsensivuilla joko henkilökohtaisilla pankkitunnisteilla tai erillisillä kertakäyttötunnisteilla. Tarkemmat ohjeet tulevat tälle sivulle lähempänä vaaleja.
Uurnavaalien äänestyspaikkoina ovat koulut, oppilaitokset ja paikallisesti sovittavat muut äänestyspaikat. Äänestyspaikka määräytyy työnantajan ja työpaikan/toimipisteen mukaan.

Päivitä itsesi!
Varmistaaksesi, että yhteys- ja työpaikkatietosi ovat niin vaaleja kuin muutakin yhteydenpitoa varten kunnossa, voit tarkastaa tietosi OAJ:n jäsensivuilta, omat tiedot -osiossa (vaatii kirjautumisen). Sivulla on toimintaohjeet tietojen muuttamiseen. Osalla jäsenistä on ollut vielä ongelmia omiin tietoihin kirjautumisessa, mutta tilanteen pitäisi korjautua lähipäivinä.

Voit lukea tietojen päivittämisestä myös Jäsentiedot kuntoon -sivulta. Kaikkien tietonsa tarkastaneiden kesken arvotaan Jopo-polkupyörä ja OAJ:n tuotepalkintoja.