OAJ:n viestintäjohtajaksi Hanna Ottman

Opetusalan Ammattijärjestö OAJ:n uudeksi viestintäjohtajaksi on valittu muutosjohtamisen ja viestinnän asiantuntija Hanna Ottman. Hän on toiminut pitkään STT:ssä kehittämis- ja esimiestehtävissä, viimeksi STT-Lehtikuvan toimituspäällikkönä.
OAJ:hin Ottman siirtyy Innoman Oy:stä, jossa hän on toiminut muutosjohtamisen ja viestinnän asiantuntijana. Hän on väitellyt teologian tohtoriksi vuonna 2016 Helsingin yliopistosta.

– Palaan OAJ:ssa vanhan rakkauteni pariin: opiskelin lukion jälkeen hetken luokanopettajaksi, ja olen toiminut opetus- ja sivistysalalla eri vaiheissa työuraani. OAJ tekee merkittävää työtä suomalaisen sivistys- ja koulutustyön puolustamisessa ja vahvistamisessa. Viestintä on oleellinen osa tätä työtä, ja odotan innolla, että pääsen tekemään sitä yhdessä OAJ:läisten kanssa, Ottman sanoo.

–  OAJ aikoo olla vastakin vahva yhteiskunnallinen keskustelija, jolloin viestintä on keskeinen osa kaikkea vaikuttamis- ja edunvalvontatyötä. Siksi kehitämme viestintää määrätietoisesti, OAJ:n puheenjohtaja Olli Luukkainen toteaa.

Ottman seuraa tehtävässään Marja Puustista, joka siirtyi viestintäalan yrittäjäksi Keski-Suomeen. Ottman aloittaa uudessa tehtävässään 1.1.2018. OAJ:n viestintäjohtaja toimii myös Opettaja-lehden päätoimittajana.