Educa on ehdolla messupalkinnon saajaksi – ”Hyvältä tuntuu!”

OAJ on ehdolla vuoden Mesoaja-gaalassa, jossa palkitaan vuoden messu- ja tapahtumaosaajia. Ehdokkuuden toi Educa-messujen ohjelma.
Educan ohjelman kokoaminen on suuri ponnistus. Tavoitteena on tarjota kahdessa päivässä mahdollisimman kiinnostavaa ja innostavaa sisältöä kaikille opettajille ja esimiehille aina varhaiskasvatuksesta yliopistoihin asti.

Onnistumisesta kertoo vuosi vuodelta kasvava kävijämäärä, mutta nyt myös se, että tammikuussa 2017 järjestettyjen messujen ohjelma valittiin ehdolle messu- ja tapahtumaosaamisesta myönnettävän Mesoaja-palkinnon saajaksi. Palkinnon saaja ratkeaa tammikuussa.

OAJ:n ehdokkuudesta kertovalla sivulla nostetaan esiin erityisesti Educan avajaistilaisuus, jota palautteissa kehuttiin parhaaksi koskaan.

– Hyvältä tuntuu, että Educan ohjelma ylsi ehdolle. Avajaistilaisuudesta saatu palaute kertoo, että onnistuimme messuilla paitsi tarjoamaan eri opettajaryhmille juuri heitä kiinnostavaa ohjelmaa myös yhdistämään kaikki koulutus-, kasvatus- ja tutkimusalan ammattilaiset tällaisten kaikkia koskevien teemojen ääreen, OAJ:ssä messujen ohjelmasta vastaava järjestöasiamies Riitta Silvonen sanoo.

Tammikuussa 2018 messujen ytimessä on opettajuus

Silvosella on tänäkin syksynä takanaan jo suuri työ tammikuun lopussa järjestettävien seuraavien Educa-messujen ohjelman kanssa. Messujen teemana on Opettaja opettaa. Ohjelmaan pääsee jo tutustumaan messukeskuksen sivuilla, ja rekisteröityminenkin on avattu.

– Kaikki mukaan! Messuille on vapaa pääsy, ja mukaan kannattaa tsempata kollegojen lisäksi myös kaverit. Avajaistilaisuudessa on aiheena jälleen koko Suomea ja maamme tulevaisuutta koskettava aihe, oppivelvollisuus, ja messulavoille nousee läpi Educan todella kiinnostavia nimiä ja aiheita, Silvonen sanoo.

Jos messuvirtaa riittää, Silvonen kannustaa buukkaamaan paikan myös Educa-risteilyltä, jonka hytit on vuosi vuodelta myyty loppuun.

–Seuraavalle risteilylle olemme varanneet enemmän paikkoja kuin koskaan, joten vielä mahtuu mukaan!

Katso OAJ:n sivuilta, miten yltäkylläinen vuoden 2017 Educan ohjelma oli
Lue Educa-sivustolta lisää vuoden 2018 tapahtumasta