Kirjautumisjärjestelmässä edelleen vikaa – ongelmia ratkotaan

OAJ:n kirjautumisjärjestelmässä on teknisiä ongelmia, joiden takia osaan sähköisistä palveluista ei pääse lainkaan. Tilannetta selvitetään ja kestäviä ratkaisuja etsitään parhaillaan.
OAJ:n kirjautumisjärjestelmässä on teknisiä ongelmia, joiden takia osa sähköisistä palveluista ei toimi.

Ongelmia on ollut omien tietojen päivittämisessä, sähköisissä lomakkeissa sekä kurssipalvelu Moodlessa. Aiemmin ongelmia on ollut myös työajanseurantajärjestelmä Vipussa sekä lomakkeessa, jolla asettaudutaan ehdolla valtuustovaaleissa, mutta 9. tammikuuta ne saatiin toimimaan.

Kirjautumisjärjestelmä päivitettiin joulukuussa. Ongelmia on ollut siitä lähtien. OAJ:n yhteistyökumppani Attido on paikallistanut vian ja tekee töitä sen eteen, että kirjautumisjärjestelmä saadaan kuntoon ja palvelut käyttöön mahdollisimman pian.

Tilanne on erittäin valitettava, ja teemme kaikkemme, jotta viat korjataan mahdollisimman pian. Harmillista tämä on siksikin, koska periaatteessa uusi kirjautumisjärjestelmä tulee parantamaan jäsenten sähköisiä palveluja. Se mahdollistaa esimerkiksi kirjautumisen omalla sähköpostiosoitteella tai puhelinnumerolla jäsennumeron sijaan. Nyt järjestelmän ongelmiin pitää vaan löytää kestävät ratkaisut, OAJ:n verkkoviestintäpäällikkö Heikki Pölönen sanoo.

Kiertotietä kiinni lomakkeisiin

Jos jäsen ei pääse käyttämään lomakkeita, saattaa ongelma ratketa pientä kiertotietä.

Osa lomakkeista toimii, kun ensin kirjautuu jäsensivuille ja vasta sitten klikkaa kyseiseen lomakkeeseen.

• Uutinen on julkaistu alun perin 3.1.2018.
  • Päivitetty 8.1. klo 10. Uutta tietoa lisätään sitä mukaa kun vikoja saadaan korjattua.
  • Päivitetty 9.1.: Lisätty tieto, että Vipu ja valtuustovaalien ehdokkuuslomakkeet toimivat taas.