Vakuutusedut

OAJ on vakuuttanut jäsenensä useilla hyvillä vakuutuksilla, jotka sisältyvät jäsenmaksuun. Vakuutusnumero löytyy jäsenkortista. Joillakin OAJ:n jäsenryhmillä on myös omia vakuutussopimuksiaan, mutta niitä ei esitellä tällä sivulla.
Turvan vakuutuksiasi voit käyttää nyt myös mobiilisti. Uuden TaskuTurva-sovelluksen mukana vakuutusturva ja matkavakuutuskortti kulkevat mukana vaikka koko ajan.

Kaikki OAJ:n jäsenilleen ottamat vakuutukset ovat Vakuutusyhtiö Turvassa.
Tarkat yksityiskohdat vakuutuksista www.turva.fi/oaj. Sivut on tarkoitettu OAJ:n jäsenille.

Vakuutusturvaa jäsenen vapaa-ajan matkoilla ja tapaturmatilanteissa

• matkustajavakuutus, katso yksityiskohdat tästä
  • matkatavara- ja matkavastuuvakuutus, katso yksityiskohdat tästä.
  • tapaturmavakuutus, katso yksityiskohdat tästä
Vakuutusturvaa työssä

Ammatillinen vastuu- ja oikeusturvavakuutus Vakuutusyhtiö Turvassa 1.1.2014 alkaen. Katso yksityiskohdat tästä

• Vastuuvakuutuksesta korvataan henkilö- ja esinevahinkoja, jotka liittyvät jäsenen työhön. Jos vahinko sattuu, ota yhteyttä OAJ:n lakimiehiin.
  • Oikeusturvavakuutus korvaa asianajo- ja oikeudenkäyntikulut työ-/virkasuhteeseen liittyvissä riita- ja rikosasioissa sekä hallintomenettelynä tai hallintolainkäyttönä käsiteltävissä asioissa. Jos tarvitset oikeusturvaa, ota ensimmäiseksi yhteyttä OAJ:n lakimiehiin.
Vakuutusturvaa järjestötehtävissä

Liittoturvavakuutus Vakuutusyhtiö Turvassa 1.1.2014 alkaen. Katso yksityiskohdat tästä.

• OAJ on vakuuttanut jäsenensä henkilö- ja esinevahinkojen varalta, kuten esimerkiksi OAJ:n ja sen jäsenyhdistysten kokous- ja koulutustilaisuuksissa sattuvien henkilö- ja esinevahinkojen varalta.

Matkavakuutustodistus tarvittaessa matkalle mukaan

OAJ:n jäsenkorttisi toimii myös matkavakuutuskorttina. Jos et ole vielä saanut OAJ:n jäsenkorttia tai se on hukkunut, voit tulostaa matkavakuutustodistuksen matkalle Jäsensivujen Vakuutusedut-sivulta (vaatii kirjautumisen).

Todistuksen voi esittää kortin sijaan matkan aikana hoitolaitoksessa. Jos joudut sairaalahoitoon ulkomailla tai hoitolaitoksen kanssa tulee ongelmia esim. laskutusasioissa, ota yhteys todistuksessa mainittuun SOS-hätäpalveluun. Siellä tunnetaan vakuutuksen sisältö ja he auttavat ongelmatilanteissa.

Vakuutettu vastaa siitä, että hän käyttää todistusta vain vakuutuksen piiriin kuuluessaan ja jäsenyyden voimassa ollessa. OAJ:n jäsenille räätälöidyltä vakuutussivustolta voit tarkistaa tiedot vakuutuksen sisällöstä, vakuutusehdoista, tuoteselosteen ja korvauksenhakuohjeet.

Sähköinen korvauspalvelu nopeuttaa korvauksenhakua

Nyt voit hakea korvausta OAJ:n ottamasta matkustajavakuutuksesta sähköisesti. Palveluun kirjaudutaan pankkitunnuksilla. Sähköisen korvauspalvelun kautta korvausta voi hakea vain ammattiliiton jäsen. Jos haet korvausta samassa taloudessa asuvan alaikäisen puolesta, käytä sähköistä vahinkoilmoitusta.

Linkki korvauspalveluun ja vahinkoilmoitukset löydät täältä:
www.turva.fi/opetusalan-ammattijarjesto-oaj/korvaukset

Lisätietoja OAJ:n ottamista vakuutuksista

Vakuutuseduista saat tarkempaa tietoa Keskinäinen Vakuutusyhtiö Turvan OAJ:n jäsenille tarkoitetuilta sivuilta www.turva.fi/oaj.

Alennuksia myös Turvan vapaaehtoisista vakuutuksista
Turva tarjoaa OAJ:n jäsenille alennuksia myös vapaaehtoisista vakuutuksista, kuten liikennevakuutuksesta.
Liikennevakuutuslaki muuttui vuoden 2017 alussa. Uusi laki mahdollistaa sen, että vakuutusyhtiöt voivat huomioida asiakkaiden vahinkohistorian jatkossa entistä joustavammin.
Turvan uusi liikennevakuutus tarjoaa entistä paremmat edut kokeneelle ja huolelliselle kuskille, ja jopa 80 prosentin maksimibonuksen ja bonusturvan.
Liikennevakuutusta täydentämään voi hankkia Turvasta myös kaskovakuutuksen, josta liiton jäsenet saavat jatkuvan 10 prosentin alennuksen. Kattavin kaskovakuutus, Liittokasko, on tarkoitettu ainoastaan liiton jäsenille ja heidän perheilleen.
Lue lisää liikennevakuutuksesta  täältä.

Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kaleva

OAJ on neuvotellut jäsenilleen edullisen henki- ja tapaturmavakuutuksen, Ryhmäsampo Primuksen, jolla voit vakuuttaa koko perheesi jopa 50 % järjestöalennuksella. Vakuutusturvasta vastaa Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kaleva. Edusta hyötyvät myös perheenjäsenesi. Saat liiton jäsenenä edullisen Lapsen Primus -tapaturmavakuutuksen noin 3 eurolla kuukaudessa. Tutustu ja hyödynnä jäsenetusi osoitteesta henkivakuutuskuntoon.fi. Saat lisäksi 10 % nettialennuksen ensimmäisen vuoden maksusta.

Kalevasta 2 000 euron Selviytymisturva

Keskinäinen Vakuutusyhtiö Kaleva on lanseerannut lisäedun järjestöjäsenille. Kaikkiin 1.12.2015 alkaen otettuihin Primus- henki- ja tapaturmavakuutuksiin myönnetään veloitukseton 2000 euron Selviytymisturva.

Selviytymisturva on vain järjestöjäsenille ja heidän perheenjäsenilleen myönnettävän Primus- henki- ja tapaturmavakuutuksen ilmainen lisäetu.

Jos pahin sattuu, 2 000 euron Selviytymisturva maksetaan vakuutetun kuolinpesälle tai edunsaajalle. Sen tarkoituksena on antaa turvaa välittömiin kuolemaan liittyviin kuluihin, kuten hautaus- ja perunkirjoituskuluihin.

Erityisesti lapsiperheissä tai talouksissa, joissa elintaso on riippuvainen jommankumman tai molempien aikuisten tuloista, on tärkeää selvittää, mikä olisi oikea henkivakuutusturvan taso.

Lue lisää henkivakuutuskuntoon.fi

Jäsenedut

Tutustu myös

Palvelunumero Turvaan

Sairaalayö Dubaissa
Mari Raiskio, historian ja yhteiskuntaopin lehtori, Hämeenlinna
"Olin perheeni kanssa lomamatkalla Arabiemiraattien Dubaissa.
Loman loppupuolella poikavauvamme sairastui ja joutui yhdeksi yöksi sairaalahoitoon American Hospitaliin.
Sairastuminen ulkomailla ei ollut se, mitä lomaltamme odotimme. Onneksemme lääkärit puhuivat hyvää englantia, ja saimme konsultaatioapua myös omalta lääkäriltämme Suomesta.
Erinomainen hoito laadukkaissa olosuhteissa oli kallista, sillä sairaalahoidon kustannukseksi tuli 1 540 euroa. Onneksi OAJ:n jäsenyyteen kuuluva matkavakuutus korvasi kaikki kulut, ja selvisimme tilanteesta säikähdyksellä.”
Tiina Tikkasen jutusta OAJ vakuuttaa, Opettaja 14/2017