Vuoden koulu, oppilaitos tai päiväkoti

Vuoden koulu, oppilaitos tai päiväkoti -tunnustuksesta kilpaillaan 27. kerran. Ehdotuksia palkinnon saajaksi otetaan vastaan 20.2.–27.3.2017.

Opetusalan Ammattijärjestö OAJ julistaa kilpailun Vuoden koulun, oppilaitoksen tai päiväkodin löytämiseksi. Tällä kertaa toivotaan erityisesti toisen asteen ja korkea-asteen osallistuvan kilpailuun.
Vuoden koulu, oppilaitos tai päiväkoti -tunnustuksen saa yksikkö, jonka toiminta on esimerkillistä ja jossa viihtyvät sekä opettajat että oppilaat, opiskelijat tai päiväkodin lapset.
Tunnustus on todistus suomalaisen koulu- ja kasvatusjärjestelmän korkeasta tasosta sekä mallikelpoisesta työyhteisöstä. Viime kevään voittaja oli Lintulaakson koulu Espoosta.
OAJ:n hallitus on nimennyt raadin valitsemaan Vuoden koulun, oppilaitoksen tai päiväkodin ja valitsee kilpailun voittajan raadin valmistelun perusteella huhtikuun kokouksessaan. Kilpailun voittaja julkistetaan toukokuussa.
27. kerran järjestettävään Vuoden koulu, oppilaitos tai päiväkoti -kilpailuun voi jättää tekstin lopussa olevan linkin kautta.
Ehdotuksia palkinnon saajaksi voivat esittää OAJ:n valtakunnalliset piirit ja yhdistykset opettajien ammattiyhdistykset sekä yksittäiset päiväkodit, koulut ja oppilaitokset. Itseään ei voi ehdottaa, mutta esitykset vanhempainyhdistyksiltä sekä oppilaitosten tai päiväkotien ylläpitäjiltä ovat tervetulleita.
Ehdotukseen on liitettävä kirjalliset perustelut sekä esittäjän ja ehdokkaan yhteystiedot.
Lisätietoja riitta.silvonen(at)oaj.fi
Ehdota tunnustuksen saajaa 20.2.–27.3.2017 tällä sähköisellä lomakkeella.

Koulutuksen laatu