Vuoden koulu, oppilaitos tai päiväkoti

Vuoden koulu, oppilaitos tai päiväkoti -tunnustuksesta kilpaillaan 28. kerran. Ehdotuksia palkinnon saajaksi otetaan vastaan 19.2.–23.3.2018.

Vuoden koulu, oppilaitos tai päiväkoti -tunnustuksen saa yksikkö, jonka toiminta on esimerkillistä ja jossa viihtyvät sekä opettajat että oppilaat, opiskelijat tai päiväkodin lapset.

Tunnustus on todistus suomalaisen koulu- ja kasvatusjärjestelmän korkeasta tasosta sekä mallikelpoisesta työyhteisöstä. Viime kevään voittaja oli Rovaniemen Kansalaisopisto. Viime keväänä jaettiin myös kunniamaininnat, jotka saivat Kirkonkylän koulu Lapinjärvellä ja Västerby skola Tammisaaressa.

Ehdotuksia palkinnon saajaksi voivat esittää OAJ:n valtakunnalliset piirit, opettajien ammattiyhdistykset sekä yksittäiset päiväkodit, koulut ja oppilaitokset. Itseään ei voi ehdottaa, mutta esitykset vanhempainyhdistyksiltä sekä oppilaitosten tai päiväkotien ylläpitäjiltä ovat tervetulleita. Ehdotukseen on liitettävä kirjalliset perustelut sekä esittäjän ja ehdokkaan yhteystiedot.

OAJ:n hallitus on nimennyt palkintoraadin, jonka puheenjohtajana toimii Eva-Stina Törnroos ja raadin jäseninä Tarja Ojanen ja Jarno Varteva. Raadin sihteerinä toimii järjestöasiamies Riitta Silvonen.

Kilpailun voittaja julkistetaan toukokuussa.

Ehdota tunnustuksen saajaa 19.2.–23.3.2018 tällä sähköisellä lomakkeella

Koulutuksen laatu