Yleistä matkajärjestelyistä

OAJ kantaa oman vastuunsa kestävästä kehityksestä ja suosii julkisia kulkuvälineitä saavuttaessa koulutuksiin
OAJ korvaa matkakulut edullisimman ja tarkoituksenmukaisimman kulkuvälineen mukaan, kuten juna, linja-auto, metro, raitiovaunu ja lentokone pitkän matkan päästä. Taksin käyttö on mahdollista vain erityistapauksissa ja taksilla matkustamisesta on sovittava aina etukäteen kurssisihteerin kanssa.

Matka lentoasemalta Pasilaan ja takaisin tehdään aina paikallisjunalla. Oman auton käyttö korvataan, kun se on tarkoituksenmukaisin matkustustapa. OAJ ei korvaa pysäköintikuluja koulutuspaikkakunnilla.

Matkaliput voi tilata etukäteen, ostaa itse ja laskuttaa OAJ:ltä. Toivottavaa on, että bussiliput maksetaan itse ja laskutetaan matkalaskulla. Säilytä kaikkien maksamiesi matkakustannusten kuitit (lentolippujen osalta ”passanger coupon” tai tulostettu e-lippu) matkalaskuun liitettäviksi tai skannattaviksi.

Kun tilaat matkalippua OAJ:n laskuun, kerro aina matkamyyjälle kurssikutsussa ilmoitettu nelinumeroinen kurssitunnus. OAJ:n laskuun voi tilata lentolippuja ainoastaan SMT:n kautta.

Koulutustilaisuuksien matkakustannusten korvaukset 2017

OAJ korvaa kurssilaisille verottajan vahvistamat kilometrikorvaukset:
kilometrikorvaus 0,41 €/km ja lisähenkilöt 0,03 €/km/hlö.

​OAJ:n koulutustilaisuuksissa päiväraha maksetaan matkantekoon käytetyltä ajalta, ei ajasta kurssipaikalla. Osapäiväraha suoritetaan, kun matkanteko on kestänyt yhteensä yli 6 tuntia ja kokopäiväraha, kun aikaa on kulunut meno-paluumatkoihin yli 10 tuntia.
Kokopäiväraha on 41 euroa ja osapäiväraha 19 euroa.

Junaliput
Junaliput voit tilata puhelimitse VR:n valtakunnallisesta palvelunumerosta tai sähköpostilla. Kerro varattaessa OAJ:n asiakastunniste 1097818. Matkaliput noudetaan VR:n lipunmyyntipisteistä ennen matkaa. Liput voi tilata myös sähköpostiin, kännykkään tai postitse kotiin.

Majoitus
OAJ varaa majoitukset keskitetysti ja vastaa kurssilaisten majoituskustannuksista kahden hengen huoneessa. Majoitus yhden hengen huoneessa on mahdollista, jos kurssilainen maksaa yhden ja kahden hengen huoneen hintaeron (noin 50 €/vrk) ja OAJ:n varaamassa huonekiintiössä on tilaa. Majoitustoive on kerrottava ilmoittautumisen yhteydessä.

Matkalaskut
Matkalaskut tehdään sähköisessä M2-matkalaskujärjestelmässä kurssin jälkeen. Lue huolellisesti  M2-matkalaskun täyttöohjeet ennen matkalaskun tekemistä.

Junaliput VR:n yritys- ja ryhmämyynnistä
VR:n sivut