Opiskelijajäsenyys

Opettajaksi opiskelevat liittyvät Suomen Opettajaksi Opiskelevien Liitto SOOL ry:hyn, joka on OAJ:n erityinen opiskelijajärjestö.

Jäseneksi liitytään SOOLin jäsenyhdistysten eli paikallisten opettajaopiskelijoiden ainejärjestöjen kautta. Ammattikorkeakouluopiskelijat ja muut sellaiset opettajaksi opiskelevat, joilla ei ole ainejärjestöä, voivat liittyä suoraan SOOLin henkilöjäseniksi. Jäseneksi voi liittyä SOOLin verkkosivuilla.

SOOLin jäsen saa samat jäsenedut kuin varsinainen OAJ:n jäsen.

Jäsenyys Opettajien työttömyyskassassa ei automaattisesti kuulu SOOLin jäsenyyteen, mutta SOOLin jäsenet voivat liittyä Opettajien työttömyyskassaan lyhyenkin opetus- ja kasvatusalan sijaisuuden perusteella. Erillinen hakemus työttömyyskassan jäseneksi on jätettävä työsuhteen voimassaoloaikana.

Kassan jäsenyys alkaa aikaisintaan siitä päivästä, jolloin hakemus on SOOLin toimistolla vastaanotettu.

Tarkempia tietoja työttömyysturvasta ja kassaan liittymisestä saa SOOLin verkkosivuilta, toimistosta ja kenttäasiamiehiltä.