Rinnakkaisjäsenyys

OAJ:n jäsenyytensä ohella opettaja voi halutessaan säilyttää koulutustutkintonsa mukaisen jäsenyyden myös toisessa akavalaisessa ammattijärjestössä. Rinnakkaisjärjestäytymällä on mahdollista kuulua kahteen akavalaiseen ammattijärjestöön samaan aikaan sekä hyötyä molempien järjestöjen tarjoamista palveluista ja eduista.

Rinnakkaisjärjestäytyneillä ensisijainen ammattijärjestö määräytyy sen mukaan, mikä järjestö hoitaa alan edunvalvontaa. OAJ hoitaa ainoana ammattijärjestönä opetus- ja kasvatusalan edunvalvontaa, siksi alalla toimivien ensisijainen ammattijärjestö on rinnakkaisjäsenyystapauksissa aina OAJ.

Rinnakkaisjärjestäytymissopimukset

OAJ:llä on rinnakkaisjärjestäytymissopimukset Suomen Ekonomien, Uuden Insinööriliiton (UIL)  ja Tekniikan akateemisten (TEK) kanssa. Lisäksi monet muut akavalaiset liitot antavat alennusta jäsenmaksustaan OAJ:n jäsenille.
Lisätietoja alennetuista rinnakkaisjäsenmaksuista saa kyseessä olevan liiton toimistosta tai verkkosivuilta.

Tutustu myös

Jäsenedut