Jäsenedut

SKO JÄSENTEN ASIALLA

SKO on korkeatasoisia jäsenpalveluja tuottava valtakunnallinen liitto ja Opetusalan ammattijärjestön (OAJ) jäsenliitto. SKO huolehtii yhdessä OAJ:n kanssa jäsentensä ammatillisesta, palkkauksellisesta ja koulutuspoliittisesta edunvalvonnasta. SKO osallistuu aktiivisesti koulutuksen kehittämiseen vuorovaikutuksessa kaikkien ammatillisten opettajien ja muiden sidosryhmiensä kanssa.

AJANKOHTAISTA AMMATTILEHDISTÄ

SKO pitää yhteyttä jäseniinsä lehden ja uutiskirjeen välityksellä. Kauppaopettaja on kaksi kertaa vuodessa ilmestyvä järjestö- ja ammattilehti. SKO:n sähköinen uutiskirje lähetetään suoraan jäsenen sähköpostiosoitteeseen. Ajankohtaista tietoa löydät myös liiton verkkosivuilta www.oaj.fi/sko. Lisäksi saat viikoittain Opettaja-lehden, joka on OAJ:n kustantama järjestö- ja ammattilehti. Opettaja-lehden mukana saat loppuvuodesta OAJ/SKO:n kalenterin.

PALVELUSSUHDENEUVONTA

SKOlla on kolme palvelussuhdeneuvojaa, joiden puoleen jäsen voi kääntyä, kun on kysyttävää palvelussuhteisiin, lakeihin, eläkkeisiin, palkanmaksuun ym. liittyvissä kysymyksissä. > Palvelussuhdeneuvojien yhteystiedot

VAKUUTUKSET JÄSENETUNA

OAJ:n jäsenetuna saat
– vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen
– matkustajavakuutuksen
– matkatavara- ja matkavastuuvakuutuksen
– vastuu- ja oikeusturvavakuutuksen

Tarkat yksityiskohdat vakuutuksista www.turva.fi/oaj. Sivut on tarkoitettu OAJ:n jäsenille. Palvelunumero Turvaan 01019 5110.

APURAHAA SKO:N JUHLARAHASTOSTA

SKOn jäsenillä on mahdollisuus hakea apurahaa liikesivistystä edistävään tutkimukseen tai kansainväliseen yhteistyöhon. Juhlarahaston apurahat on tarkoitettu sekä toisen asteen että ammattikorkeakoulun kaupan ja kulttuurin alan opettajille.

SKOn Juhlarahaston apurahaa haetaan Liikesivistysrahastosta. Hakuaika on 1.6.-15.8.2018 Lisätiedot: www.lsr.fi

VIRKISTYSTÄ JA TAPAHTUMIA

Kaupan ja kulttuurin alan opettajilla on mukavia yhteisiä tilaisuuksia ja tapahtumia. Saat mahdollisuuden tavata oman alan kollegoja

– matkoilla, retkillä ja opintokäynneillä
– kulttuuritapahtumissa
– urheilutapahtumissa
– kokouksissa ja koulutustilaisuuksissa
– valtakunnallisilla SKO-päivillä

Jäsenenä voit saada edullisia käyttövuoroja SKO:n omistamista, erinomaisesti varustelluista loma-asunnoista:

– kaksio Ikaalisten Kylpylässä
– lomamökki Hollolan Messilässä
– lomamökki Himoksella Jämsässä
– tunturimaja Pudasjärven Isolla-Syötteellä
– paritalo Sotkamon Vuokatin kylässä

LISÄÄ OAJ:N JA AKAVAN JÄSENETUJA

SKO:n jäsenenä saat kaikki OAJ:n ja Akavan edut, esimerkiksi

– alennuksia polttoaineista Teboilista, Shellistä, Essolta ja Nesteeltä
– alennus autonvuokrauksesta Hertzistä
– alennuskortti ateneumiin ja Kiasmaan
– erikoistarjouksia Hotelli Parkista (Helsinki), Bomba-lomista, laivayhtiöiltä (Viking Line, Silja, Eckerö Line) ja Suomen Matkatoimistosta

Myös A-lomien lomaosakkeet sekä virkistys- ja kuntolomat ovat käytettävissäsi.

Akavalaisten yhteiset jäsenedut löytyvät osoitteesta www.jasenedut.fi ja www.memberplus.fi