Tervetuloa SKO - Suomen kauppa- ja kulttuuriopettajat ry:n jäseneksi

Kun haluat liittyä SKO:n jäseneksi, ota yhteyttä oman oppilaitoksesi yhteysopettajaan, joka osaa parhaiten neuvoa liittymisasiassa. Voit myös täyttää OAJ:n verkkosivuilla sähköisen liittymislomakkeen. Liittymisestä, järjestöstä, edunvalvonnasta ja jäseneduista voit kysyä myös liiton toimistosta.

Jäsenmaksu

Samalla jäsenmaksulla saat sekä SKO:n, OAJ:n ja Akavan jäsenyyden ja jäsenedut. Olet Opettajien Työttömyyskassan jäsen. Jäsenmaksu on 1,05% ennakonpidätyksen alaisesta bruttopalkasta (lisäksi mahdolliset paikallis- ja alueyhdistysten jäsenmaksut),  kuitenkin vähintään 8.50 euroa kuukaudessa, 102 euroa vuodessa. Jäsenmaksut voit vähentää verotuksessa. Jäsenmaksukokonaisuus määräytyy varsinaisen jäsenmaksun (1,05%) lisäksi paikallisesti päätettävien yhdistysten jäsenmaksusta sekä erilaisten yhdistysmallien (A, B ja C) mukaan määräytyvästä yhdistysavustuksesta.

Saat apua ja neuvoja mahdollisissa työsuhteeseen ja palkkaukseen liityvissä pulmatilanteissa oman oppilaitoksesi luottamusmieheltä, OAJ:n palkkasihteereiltä ja SKO:n palvelussuhde-neuvojilta. Myös OAJ:n asiantuntijoiden palvelut ovat käytettävissäsi.