Muutokset jäsentiedoissa

Tee muutosilmoitus OAJ:n jäsenrekisteriin, kun

• lähdet opiskelemaan
  • jäät palkattomalle virka/työlomalle, vuorotteluvapaalle jne.
  • jäät työttömäksi
  • alat saada äitiyspäivärahaa
  • jäät eläkkeelle
  • jäät hoitovapaalle

› Linkki OAJ:n kotisivuille, mistä löydät muutosilmoituslomakkeen

Jäsenmaksuvelvollisuus jatkuu alennettuna, vaikka työnantajaperintä keskeytyy. Jotta säilytät jäsenetusi, muun muassa työttömyyskassan jäsenyyden, kannattaa jäsenmaksut hoitaa ajallaan.

Työnantajan muuttuessa, anna uudelle työnantajalle valtakirja jäsenmaksujen perintään. Tämä hoituu parhaiten yhteysopettajan avulla tai sähköisesti  › Linkki OAJ:n kotisivuille, mistä löydät siirtymisilmoituslomakkeen

Eläkkeelle jääminen

Kun jäät opettajantyöstäsi eläkkeelle, jäsenmaksuvelvollisuutesi lakkaa. Ilmoita eläkkeelle jäämisestäsi jäsenrekisteriin, jotta jäsenmaksuja ei myöhemmin turhaan karhuta.

Jäädessäsi eläkkeelle siirryt automaattisesti SKO:n Seniorikerhon jäseneksi ja saat edelleen Kauppaopettaja-lehden sekä vuosikalenterin ja olet oikeutettu SKO:n lomakohteiden vuokraamiseen. Lisäksi Seniorikerholla on omaa toimintaa > Seniorikerho. Seniorikerhon jäsenmaksu on 30 e/vuosi. Eläkkeellejäämisvuosi on maksuton. Jos et halua jatkaa aktiiviurasi päättyessä jäsenyyttäsi Seniorikerhossa, ilmoita siitä jäsenrekisteriin.

Jäsenyyteesi liittyvät vakuutukset päättyvät eläkkeelle jäädessäsi, joten huolehdi ajoissa, että sinulla on voimassa oleva vastaava tapaturma- ja matkavakuutusturva. Lisätietoja saat If vakuutusyhtiön puhelinpalvelusta 010 515 200.

Eläkkeelle jääneille uusi jäsenyysetuuspaketti

OAJ:n hallitus on päättänyt parantaa eläkkeelle jääneiden, mutta yhä ajoittain opettajan työtä tekevien jäsenten työsuhde- ja vakuutusturvaa. Työssä oleva seniorijäsen voi ostaa 75 euron hintaisen jäsenyysetuuspaketin pidempijaksoisten työrupeamien ajaksi. Uuden, lukukaudeksi kerrallaan ostettavan OAJ-turvan edellytyksenä on Seniorijärjestön voimassa oleva jäsenyys ja jäsenyysetuuspaketin maksaminen. Turvan saa ottamalla yhteyttä OAJ:n jäsenrekisteriin (jasenrekisteri@oaj.fi).