• Opettaja-lehti logo
  • OAJ-areena logo

Korona pakotti luoviin Nenäpäivä-ratkaisuihin – OAJ Kymenlaakson hittikampanja räjäytti yhdistyksen somen

13.11.2020 - 21.22 Uutinen
Kuvituskuva
OAJ Kymenlaakson somekampanjan kuvassa alueen aktiivit poseeraavat punaiset nenät päässä hyväntekeväisyyden vuoksi.

Tänä vuonna korona on sotkenut yhtä jos toista. Esimerkiksi OAJ:n alueyhdistysten perinteiset tempaukset jäivät väliin Maailman opettajien päivänä, eikä perinteisiä keräyksiäkään voitu järjestää. Kampanja sujui silti mallikkaasti, koska opettajat keksivät keinot.

Koska kaikki peruuntui, piti olla luova.

OAJ Kymenlaakson tiedottajan Annukka Mansikan päässä syttyi lamppu. Entä jos tekisi somekampanjan, jolla vastaisi myös yhdistyksen tavoitteeseen aktivoida jäseniä somessaan.

Mansikka houkutteli aktiiveja Nenä-kuviin, joista teki kuvakollaasiin. Sen avulla Facebookissa kerättiin euro per tykkäys Nenäpäivälle.

– Heittäytyminen on opettajille tuttua, joten aivan hyvin voi hupsutella hyvän asian puolesta, Mansikka sanoo.

OAJ Kymenlaakson postaus oli hitti, yli 370 tykkäystä. Katso postaus täältä!

Somesuosio tuli yllätyksenä

Yllätys oli kymenlaaksolaisille melkoinen, kun some räjähti postauksesta.

Tavallisesti alueyhdistyksen kanava on melko rauhallinen, mutta yhtäkkiä tykkäyksiä kertyi yli 370.
Piristysruiske ankeaan korona-arkeen.

– Nenäpäivä muistuttaa, että elämässä on muutakin kuin korona. Ei voi jatkuvasti pyöriä vain negatiivisen ympärillä. Asioita ja hyvää voi tehdä koronasta huolimattakin, kunhan muistaa turvallisuuden, Mansikka summaa.

Kampanja toi OAJ Kymenlaaksolle itselleen mutta myös yhdistyksen Nenäpäivä-kampanjalle laajaa näkyvyyttä. Someen saatiin uusia seuraajia. Mansikan tavoite hoitaa kaksi kärpästä yhdellä iskulla toteutui. 

 

Teksi: Salla Hongisto
Kuva: Salla Hongisto ja Annukka Mansikka