• logo

OAJ:n työhyvinvointihaaste: Työhyvinvointi tehdään yhdessä!

Opettajien ja alan esimiesten työhyvinvoinnilla on valtava merkitys koulutuksen, kasvatuksen ja tutkimuksen laadulle sekä koko yhteiskuntamme sivistykselle ja hyvinvoinnille. Työhyvinvoinnin lukuvuoden aikana OAJ:n #työhyvinvointihaaste nostaa esiin työnantajia, jotka sitoutuvat pitämään nykyistä paremmin huolta opettajien ja alan esimiesten työhyvinvoinnista.

Työnantaja, ota haaste vastaan!

Miten te satsaatte hyvinvointiin?

Työhyvinvointia voidaan parantaa esimerkiksi ottamalla työhyvinvointi säännöllisesti puheeksi työpaikalla ja tarttumalla epäkohtiin konkreettisilla työhyvinvointiteoilla. Teot voivat olla mitä tahansa taukojumpasta sisäilmakorjauksiin ja työn organisointiin uudella tavalla.

Haasta muitakin mukaan!

Työnantajan edustaja voi ilmoittaa työpaikan mukaan täyttämällä verkkolomakkeen. Samalla kannattaa laittaa haaste kiertämään ja vinkata lomakkeesta myös toiselle työnantajalle, jonka kannattaa lähteä mukaan parantamaan työhyvinvointia!

OAJ lanseerasi työhyvinvointihaasteen heinäkuussa 2019 Porin SuomiAreenalla.

Uutinen: Työhyvinvointihaaste käyntiin – Savonia ja Helsinki ensimmäisinä mukaan

Lukuvuoden 2019–2020 aikana nostetaan mukaan lähteneitä työnantajia ja niiden työhyvinvointitekoja esiin OAJ:n viestinnässä. Listaa haasteen vastaanottaneista päivitetään tälle sivulle kuukausittain.

Nämä työnantajat ovat tarttuneet työhyvinvointihaasteeseen

Vinkkaa haasteesta työnantajallesi!

Vinkkaa työnantajallesi!

Kannustamme kaikkia OAJ:n jäseniä ja aktiiveja vinkkaamaan työhyvinvointihaasteesta omalle työnantajalleen. Näin työhyvinvointia parantavat teot valtaavat koko Suomen!

tyohyvinvoinnin_lukuvuosi_oaj.png

Haastaminen on helppoa

Voit haastaa työnantajasi mukaan suullisesti tai lähettämällä työnantajasi edustajalle - esimerkiksi kuntasi sivistystoimenjohtajalle tai oppilaitoksesi rehtorille - sähköpostilla linkin tälle verkkosivulle.

Sähköpostimalli

tyohyvinvoinnin_lukuvuosi_oaj.png

Hei!

OAJ:llä on käynnissä työhyvinvoinnin lukuvuosi. Lukuvuoden aikana nostetaan esiin alan työnantajia, jotka tunnustavat opettajien ja alan esimiesten työhyvinvoinnin merkityksen koulutuksen, kasvatuksen ja tutkimuksen laadulle sekä koko yhteiskuntamme sivistykselle ja hyvinvoinnille.

Toivon, että minunkin työpaikkani jo olemassa olevat hyvinvointiteot tulevat näkyväksi ja että työnantajani sitoutuu myös vahvistamaan meidän opettajien ja alan esimiesten työhyvinvointia.

Lähdettehän mukaan? Se onnistuu näppärästi täällä: www.oaj.fi/tyohyvinvointi