Kampanjat, kilpailut ja messut

OAJ järjestää vuosittain toistuvia ja kertaluontoisia kilpailuja, tapahtumia ja kampanjoita. Tutuimpia ovat Vuoden koulu, oppilaitos tai päiväkoti -kilpailu, Vuoden koulutusvaikuttajan valinta, Educa-messut ja OAJ On The Road -kiertue.

Vasemmasta navigointipalkista pääset selaamaan kampanjoiden aineistoja.

Kampanjat

OAJ On The Road
Eri paikkakunnalle suuntautuva OAJ:n järjestämä kiertue, jonka sisältö vaihtuu vuosittain. Useimmiten OAJ:n edustajat tapaavat paikkakuntien päättäjiä ja kauppakeskuksissa ja toreilla opettajia ja muita paikkakuntalaisia. Omille jäsenille järjestetään iltatilaisuus.

Messut

Educa-messut

OAJ järjestää yhdessä Messukeskuksen kanssa tammikuun lopussa, vuosittain toistuvan ison koulutustapahtuman. Lisätietoa koulutustapahtumasta www.educamessut.fi sivulta.

Educa 2018

Educa 2017

Kilpailut

Vuoden koulu, päiväkoti tai oppilaitos
Vuoden koulu, oppilaitos tai päiväkoti -tunnustuksen saa yksikkö, jonka toiminta on esimerkillistä ja jossa viihtyvät sekä opettajat että oppilaat, opiskelijat tai päiväkodin lapset. Ehdotuksia palkinnon saajaksi voivat esittää OAJ:n valtakunnalliset piirit, opettajien yhdistykset sekä yksittäiset päiväkodit, koulut ja oppilaitokset. Myös vanhempainyhdistykset sekä oppilaitosten ja päiväkotien ylläpitäjät voivat tehdä esityksiä. Kilpailuaika ajoittuu yleensä helmi–maaliskuulle.

Vuoden koulutusvaikuttaja

OAJ palkitsee vuosittain vuoden koulutusvaikuttajan. Esityksiä voivat tehdä kaikki OAJ:n yhdistykset. Kilpailuaika on yleensä marraskuussa. Vuoden koulutusvaikuttaja julkistetaan seuraavan vuoden Educa-messuilla.

Ilmianna Vuoden opetusteko
Kilpailussa etsitään toimivia ja käytännössä kokeiltuja pedagogisia menetelmiä ja tekoja kaikilta koulutusasteilta varhaiskasvatuksesta korkea-asteelle. Kilpailun rahoittaa Suomen messusäätiö ja käytännön toteutuksesta vastaa OAJ. Kilpailuaika on syksyllä ja voittaja julkistetaan seuraavan vuoden Educa-messuilla. Lue lisää