OAJ Suomi Areenalla – tutustu ohjelmaamme!

Mitä sivistys on? Miten se kytkeytyy suvaitsevaisuuteen, turvallisuuteen ja vastuullisuuteen? Suomi Areenan ohjelmassaan OAJ ja Porin sivistystoimi peilaavat sivistystä monelta kantilta – ja irrottelevat sketsihahmo Ansa Kynttilän johdolla. Kaikki mukaan!

Klikkaa mukaan OAJ:n Suomi Areena -tunnelmiin myös Facebookissa. Tunnelmiin pääset mukaan myös seuraamalla tapahtuman aikana uutisointiamme oaj.fi:ssä ja viestejämme Twitterissä (@oajry).

OAJ keskustelee:

Tiedolla, taidolla ja tunteella – ollaan immeisiksi!
Ti 17.7.2018 klo 14.30–15.30, Puuvillan kauppakeskus
Vuorovaikutustaidoilla, läsnäololla ja toisen kunnioittamisella on valtava merkitys, kun vahvistetaan lasten ja nuorten suvaitsevaisuutta, turvallisuuden tunnetta ja vastuullisuutta. Opettajan tehtävä on mahdollistaa niin tieto-, taito- kuin tunneosaamisenkin kehitys. OAJ:n ja Porin sivistystoimen järjestämässä keskustelussa pureudutaan siihen, mitä sivistys on ja onko sillä enää merkitystä.
Keskustelemassa:
  • tutkija Tuukka Tomperi Tampereen yliopistosta
  • konfliktinratkaisuasiantuntija Hussein al-Taee CMI-järjestöstä
  • varhaiskasvatuksen professori Nina Sajaniemi Helsingin ja Itä-Suomen yliopistoista
  • keksijä ja säveltäjä Perttu Pölönen
  • kommentoimassa nuoria: muun muassa Suomen Opettajaksi Opiskelevien Liiton Susanna Jokimies, Porin nuorisovaltuuston Lauri Suojanen ja Porin koululaisille järjestetyssä kirjoituskilpailussa palkittu Aino-Maija Helkkula

Juontajina keskustelua luotsaavat toimittaja Eeva Lehtimäki ja OAJ:n erityisasiantuntija Päivi Lyhykäinen.

Kuplille kyytiä!

Ti 17.7. klo 18.15–18.30, OAJ:n teltta
OAJ haluaa rohkaista eri tavoin ajattelevia vuorovaikutukseen keskenään ja kutsuu kaikki mukaan puhaltamaan ennätysmäärän saippuakuplia. Tule sinäkin – puhalletaan yhteiskunnalliset kuplat taivaan tuuliin!
#kuplillekyytiä

OAJ torivartissa:

Ansan oppitunti
Ke 18.7.2018 klo 11.20–11.40, MTV-lava
Viihdeohjelma Putouksesta tuttu opettajahahmo Ansa Kynttilä pitää vauhdikkaan vanhempainillan.

Ansaa esittää opettajataustainen näyttelijä Ernest Lawson ja mukana menossa ovat yrittäjä, poliitikko ja mediapersoona Abdirahim "Husu" Hussein, Vanhempainliiton toiminnanjohtaja Ulla Siimes, Opetushallituksen johtaja Anni Miettunen, Suomen Opettajaksi Opiskelevien Liitto SOOLin pääsihteeri Susanna Jokimies ja porilainen vanhempi Suvi Louhema.

OAJ Kansalaistorilla:

Tapaa meidät Kansalaistorilla ja osallistu kilpailuihin!
Ma 16.7.– ke 18.7.2018 klo 10–17, Kansalaistori

OAJ:n teltalla voit vastata kysymyksiin ja saada pikapalkinnon – sekä tietysti jutella OAJ:läisten kanssa.