Yleistä matkajärjestelyistä

OAJ kantaa oman vastuunsa kestävästä kehityksestä ja suosii julkisia kulkuvälineitä saavuttaessa koulutuksiin
Taksin käyttö
Ensisijaisesti koulutusmatkat tehdään junalla, linja-autolla, metrolla, raitiovaunulla tai pitkän matkan päästä lentokoneella. Taksin käyttö on perusteltava matkalaskussa ja se on mahdollista vain, jos julkista liikennettä ei ole käytettävissä. Taksimatkoja ei korvata lentokentältä Helsingin keskustaan, Pasilaan tai takaisin lentokentälle. Matka lentoasemalta Pasilaan ja takaisin tehdään aina paikallisjunalla.

Oman auton käyttö
Oman auton käyttöön tulee turvautua vain silloin, kun se on tarkoituksenmukaisin matkustustapa, julkista liikennettä ei ole käytettävissä tai autolla matkustaa useampi samaan tilaisuuteen tulija. OAJ suosii kimppakyytejä.

Pysäköintikulut
Pysäköintikulut korvataan edullisimman pysäköintivaihtoehdon mukaan siinä tapauksessa, että on OAJ:n linjan mukaiset edellytykset oman auton käytölle.

Matkalippujen tilaus
Matkaliput voi tilata etukäteen, ostaa itse ja laskuttaa OAJ:ltä. Toivottavaa on, että bussiliput maksetaan itse ja laskutetaan matkalaskulla. Säilytä kaikkien maksamiesi matkakustannusten kuitit matkalaskuun liitettäviksi tai skannattaviksi.

Kun tilaat matkalippua OAJ:n laskuun, kerro aina matkamyyjälle kurssikutsussa ilmoitettu nelinumeroinen kurssitunnus. OAJ:n laskuun voi tilata lentolippuja ainoastaan SMT:n kautta.

Junaliput
Junaliput voit tilata puhelimitse VR:n yritysmyynnistä 0600 19955 (ma-pe klo 8-17) tai VR:n  asiakaspalvelunumerosta 0600 41900 (joka päivä klo 5-22).
Kerro varattaessa OAJ:n asiakastunniste 1097818 sekä nelinumeroinen kurssitunnus. Kurssitunnus löytyy kutsusta ja/tai osallistumisvahvistuksesta.
Liput tilataan puhelimitse ja sähköisen lipun saat sähköpostiisi tai puhelimeesi. Lipun voi myös noutaa VR:n lipunmyyntipisteestä.

Koulutustilaisuuksien matkakustannusten korvaukset 2018
OAJ korvaa kurssilaisille verottajan vahvistamat kilometrikorvaukset:
kilometrikorvaus 0,42 €/km ja lisähenkilöt 0,03 €/km/hlö.

​OAJ:n koulutustilaisuuksissa päiväraha maksetaan matkantekoon käytetyltä ajalta, ei ajasta kurssipaikalla. Osapäiväraha suoritetaan, kun matkanteko on kestänyt yhteensä yli 6 tuntia ja kokopäiväraha, kun aikaa on kulunut meno-paluumatkoihin yli 10 tuntia.
Kokopäiväraha on 42 euroa ja osapäiväraha 19 euroa.

Majoitus
OAJ varaa majoitukset keskitetysti ja vastaa kurssilaisten majoituskustannuksista kahden hengen huoneessa. Majoitus yhden hengen huoneessa on mahdollista, jos kurssilainen maksaa yhden ja kahden hengen huoneen hintaeron (noin 50 €/vrk) ja OAJ:n varaamassa huonekiintiössä on tilaa. Majoitustoive on kerrottava ilmoittautumisen yhteydessä.

Matkalaskut
Matkalaskut tehdään sähköisessä M2- matkalaskujärjestelmässä kurssin jälkeen.
Huom! Matkalaskujärjestelmän uusi osoite on https://www.saasm2.com/blue.

Junaliput VR:n yritys- ja ryhmämyynnistä
VR:n sivut
0600 19955 (ma-pe klo 8-17)
0600 41900 (asiakaspalvelu klo 5-22)