• Opettaja-lehti logo
  • OAJ-areena logo

Fiilismittari

Fiilismittarilla kartoitetaan opetusalan ammattilaisten työhyvinvointia

Mikä on Fiilismittari ja miten se toimii?

Fiilismittari on OAJ:n jäsenilleen tarjoama palvelu, joka kartoittaa opetusalan ammattilaisten työhyvinvointia. Mittarin käyttäjät saavat viikoittain väittämän, johon vastataan sopivaa vastausta painamalla sekä halutessa myös avoimella kommentilla.

Miksi Fiilismittaria on tärkeää käyttää?

OAJ haluaa edistää jäsenten työhyvinvointia ja turvaa muuttuvassa työelämässä. Fiilismittarista saatavaa tietoa käytetään muun muassa edunvalvonnan ja vaikuttamisviestinnän tukena. Tieto on käytettävissä myös jokaisella palvelun käyttöön ottaneella jäsenellä. aluetoimijaan. Tuloksista viestitään myös OAJ:n työsuojeluvaltuutettujen työsuojelukirjeissä.

Fiilismittarista saatavaa seurantatietoa on kertynyt lähes kolmen vuoden ajalta. Fiilismittarin lisäksi OAJ:ssä seurataan opetusalan työoloja myös Opetusalan työolobarometrin avulla. Barometri tehdään joka toinen vuosi.

OAJ tarjoaa ratkaisuehdotuksia, joiden avulla Suomesta tulee parempi paikka opettaa, oppia ja tutkia.

Kirjaudu lisätietoon

Fiilismittari Twitterissä