• Opettaja-lehti logo
  • OAJ-areena logo

Tarkista, että palkastasi on peritty OAJ:n jäsenmaksu

Jäsenmaksut kannattaa maksaa ajallaan. Opettajien Työttömyyskassa tarkistaa jäsenmaksut aina ennen ansiopäivärahan tai vuorotteluvapaakorvauksen maksamista. Myös oikeusturvavakuutus edellyttää jäsenmaksujen maksamista.

Jos sinut erotetaan maksamattomien jäsenmaksujen takia, myös muut jäsenedut kuten vakuutukset ja edunvalvontapalvelut päättyvät heti.

Jos työnantaja perii jäsenmaksun palkastasi, muista tarkistaa palkkatositteesta, että maksut on peritty. Jäsenmaksu voi jäädä perimättä esimerkiksi siksi, että perintävaltakirja ei ole ehtinyt työnantajalle ajoissa. Työnantajan palkanmaksujärjestelmissä voi myös olla tekninen vika.

OAJ lähettää aina vähintään 2 maksuhuomautusta jäsenrekisterissä merkittyyn kotiosoitteeseen. Jos olet ottanut käyttöön Postin OmaPostin, kirjeet menevät OmaPostiin. OmaPostiin menevissä laskuissa loppusummaksi tulostuu hämäävästi 0,00. Laske ja maksa puuttuvat jäsenmaksut jäsenmaksuprosenttisi mukaisesti.

Voit tarkistaa jäsenmaksutilanteesi Omat tiedot -osiosta. Samalla voit tarkistaa, että tietosi ovat ajan tasalla. Tarkista erityisesti työsuhde/palvelussuhde -tieto.

Työnantajat tilittävät jäsenmaksuja OAJ:lle 1–3 kuukauden välein. Jos jäsenmaksusi ovat jääneet maksamatta pidemmältä ajalta, voit tehdä maksusuunnitelman ja maksaa jäsenmaksut sinulle sopivissa maksuerissä. Kun noudatat yhdessä sovittua maksusuunnitelmaa, kaikki jäsenedut pysyvät voimassa.

Pidä jäsentietosi ajan tasalla – vältyt aiheettomilta maksuhuomautuksilta

Jos olet jäänyt syksyllä palkattomalle kaudelle tai työnantajasi on vaihtunut, ilmoita siitä mahdollisimman pian jäsenpalveluun. Palkattomilta kuukausilta maksetaan alennettua jäsenmaksua.

Vuoden 2021 viitenumerolista postitetaan tammikuun alussa niille jäsenille, joilta työnantaja ei peri jäsenmaksua palkasta. Muista käyttää jäsenmaksun maksamiseen kunkin kuukauden omaa viitettä! Näin jäsenmaksut kohdistuvat oikealle kuukaudelle eikä maksuihin jää aukkoja.