• Opettaja-lehti logo
  • OAJ-areena logo

OAJ_on_the_road-nettiin.jpg

OAJ on the Road

OAJ On the Road -kiertue tuo ajankohtaiset koulutuksen, kasvatuksen ja tutkimuksen puheenaiheet Kuopioon, Poriin, Orimattilaan, Karjaalle Axxelliin, Raaheen ja Rovaniemelle. OAJ järjestää On the Road -kiertueen yhdessä OAJ:n alueyhdistysten kanssa.

Mitä On the road -kiertueella tapahtuu?

Tavataan päättäjiä ja mediaa

OAJ:n edustajat tapaavat kaupunkien ja kuntien johtoa, koulutuksen järjestäjiä ja median edustajia. Keskusteluissa OAJ nostaa esiin ajankohtaisia aiheita sekä paikallisia kysymyksiä, joihin pitäisi puuttua.

Tuodaan porukkaa yhteen!

Kuntalaisille kiertue näyttäytyy yleisötilaisuuksissa, joissa keskustellaan opettajien, alan esimiesten ja kouluyhteisön ajankohtaisista aiheista sekä haastatellaan päättäjiä ja vaikuttajia. Kiertuepäivä huipentuu alueen opettajien iltaan, johon voi osallistua myös etänä. Mukana tapahtumissa on paikalla OAJ:n puheenjohtaja Olli Luukkainen.

Aikataulu 2020

Kuopio 9.9.

Yleisötilaisuus klo 15-17. Opettajien ilta klo 17.30-20.

OAJ Pohjois-Savo

Orimattila 22.9.

Pop Up -koulu/yleisötilaisuus klo 14.30–17. Opettajien ilta klo 17.30-19.30., iltaohjelma striimataan.

OAJ Päijät-Häme

Tapahtumapaikkana on Axxell Karjaalla. Opettajien ilta klo 17.30-20. Tilaisuus on kaksikielinen, suomi-ruotsi, ja se striimataan.

Kuntavaalit lähestyvät!

OAJ on the Road nostaa koulutus-, kasvatus- ja tutkimustyön keskusteluun kuudella paikkakunnalla. Kevään 2021 kuntavaalien lähestyessä OAJ kysyy, kuinka koulutuksen arvostus näkyy kunnissa.