• Opettaja-lehti logo
  • OAJ-areena logo

OAJ on the Road

OAJ On the Road -kiertue tuo ajankohtaiset koulutuksen, kasvatuksen ja tutkimuksen puheenaiheet eri puolille Suomea ja kokoaa opettajat yhteen kuudella paikkakunnalla. OAJ järjestää On the Road -kiertueen yhdessä OAJ:n alueyhdistysten kanssa.

Mitä On the road -kiertueella tapahtuu?

Tavataan päättäjiä ja mediaa

OAJ:n edustajat tapaavat kaupunkien ja kuntien johtoa, koulutuksen järjestäjiä sekä median edustajia. Keskusteluissa OAJ nostaa esiin ajankohtaisia aiheita sekä pulmia, joihin pitäisi puuttua.

Vieraillaan työpaikoilla

Työpaikkakäynneillä ollaan läsnä opetustyön arjessa ja vaihdetaan kuulumisia OAJ:n jäsenten ja luottamushenkilöiden kanssa.

Tuodaan porukkaa yhteen!

Kuntalaisille kiertue näyttäytyy yleisötilaisuuksissa, joissa keskustellaan opettajien, alan esimiesten ja kouluyhteisön ajankohtaisista aiheista sekä haastatellaan alueen päättäjiä ja vaikuttajia. Kiertuepäivä huipentuu alueen opettajien iltaan. Mukana tapahtumissa on OAJ:n puheenjohtaja Olli Luukkainen.

Aikataulu 2020

Vaasa 8.9.

Vaasan lyseon lukiosta tulee pop up -koulu klo 15–17. Sen jälkeen kokoonnutaan opettajien iltaan Strampeniin klo 17.30–19.30.

OAJ Pohjanmaa

Kouvola 17.9.

Yleisötapahtuma järjestetään kävelykadulla klo 15–17. Opettajien iltaa vietetään Sokos Hotel Vaakunassa klo 17.30–20.

OAJ Kymenlaakso

Tampere 23.9.

Yleisötapahtuma järjestetään Koskikeskuksessa klo 15–17. Opettajien iltaa vietetään Sokos Hotel Ilveksessä klo 18–19.30.

OAJ Pirkanmaa

Kuopio 24.9.

Tavataan torilla klo 14–15.30! Opettajien iltaa vietetään Kuopion Scandicissa klo 17.30 alkaen.

OAJ Pohjois-Savo

Rovaniemi 30.9.

Rovaniemellä yleisötapahtumaa vietetään klo 15–17. Opettajien illassa kokoonnutaan kollegoiden kesken klo 17.30–19.30.

OAJ Lappi

Raahe 1.10.

Yleisötapahtuma järjestetään Citymarketin aulassa klo 15–17. Opettajien ilta alkaa Raahen hovissa klo 16.30–17.45 ja jatkuu Raahe-salissa klo 17.45–19.

OAJ Pohjois-Pohjanmaa

Kuntavaalit lähestyvät!

OAJ on the Road nostaa koulutus-, kasvatus- ja tutkimustyön keskusteluun kuudella paikkakunnalla. Kevään 2021 kuntavaalien lähestyessä OAJ kysyy, kuinka koulutuksen arvostus näkyy kunnissa.