• Opettaja-lehti logo
  • OAJ-areena logo

OAJ_on_the_road-nettiin.jpg

OAJ on the Road

OAJ On the Road -kiertue tuo ajankohtaiset koulutuksen, kasvatuksen ja tutkimuksen puheenaiheet Vaasaan ja Kouvolaan. Kierros on tänä vuonna suunniteltua suppeampi koronatilanteen takia. Vaasassa ei ole opettajien iltaa eikä yleisötilaisuutta, ja Tampereen, Kuopion, Rovaniemen ja Raahen tilaisuudet on siirretty syksyyn 2021. OAJ järjestää On the Road -kiertueen yhdessä OAJ:n alueyhdistysten kanssa.

Mitä On the road -kiertueella tapahtuu?

Tavataan päättäjiä ja mediaa

OAJ:n edustajat tapaavat kaupunkien ja kuntien johtoa, koulutuksen järjestäjiä sekä median edustajia. Keskusteluissa OAJ nostaa esiin ajankohtaisia aiheita sekä pulmia, joihin pitäisi puuttua.

Tuodaan porukkaa yhteen!

Kuntalaisille kiertue näyttäytyy yleisötilaisuuksissa, joissa keskustellaan opettajien, alan esimiesten ja kouluyhteisön ajankohtaisista aiheista sekä haastatellaan alueen päättäjiä ja vaikuttajia. Kiertuepäivä huipentuu alueen opettajien iltaan, johon voi tällä kertaa osallistua myös etänä. Mukana tapahtumissa on OAJ:n puheenjohtaja Olli Luukkainen.

Aikataulu 2020

Vaasa 8.9.

OAJ:n edustajat tapaavat Vaasassa kaupungin- ja sivistystoimenjohtoa ja muun muassa Vaasan yliopiston ja henkilöstön edustajia. Sen sijaan aiemmin ilmoitettu yleisötilaisuus ja opettajien ilta peruuntuvat.

OAJ Pohjanmaa

Kouvola 17.9.

Yleisötapahtuma järjestetään kävelykadulla klo 15–17. Opettajien iltaa vietetään Sokos Hotel Vaakunassa klo 17.30–20. Keskustelua voi seurata seurata livenä verkossa klo 18.30 lähtien.

OAJ Kymenlaakso

Kuntavaalit lähestyvät!

OAJ on the Road nostaa koulutus-, kasvatus- ja tutkimustyön keskusteluun kuudella paikkakunnalla. Kevään 2021 kuntavaalien lähestyessä OAJ kysyy, kuinka koulutuksen arvostus näkyy kunnissa.