• Opettaja-lehti logo
  • OAJ-areena logo

Kuntavaalit 2021: Koulutus ratkaisee!

Koulutuksen ja kasvatuksen järjestäminen ovat kunnan päätehtäviä. Kuntavaaleissa keväällä 2021 tarvitaankin jokaiseen kuntaan päättäjiä, jotka ymmärtävät koulutuksen, kasvatuksen ja sivistyksen arvon. Vaikka monella kunnalla on tiukka taloustilanne, me OAJ:ssä uskomme, että koulutukseen, kasvatukseen ja sivistykseen satsaaminen kannattaa. Koska kun on kyse kunnan vetovoimasta, asukkaiden hyvinvoinnista ja työllisyystilanteesta, koulutus ratkaisee.

Ehdokkaita etsitään nyt!

Moni OAJ:n jäsenten työhön konkreettisesti vaikuttava päätös tehdään kunnissa. Siksi OAJ kannustaa ensi kuntavaaleissa ehdolle jokaista, joka haluaa puolustaa laadukasta opetusta. Olemme koonneet listan eduskuntapuolueista, jotka etsivät jo nyt ehdokkaita.

Lue lisää!

Hyvän kuntapäättäjän kriteerit

Kuntiin tarvitaan rohkeita päättäjiä. Kuusi kysymystä paljastaa, olisiko sinusta tai kaveristasi kuntapäättäjäksi.

Blogi: Sinustako kuntapäättäjä?

Tutustu kuntapäättäjän muistilistaan!

OAJ on laatinut kuntapäättäjien tueksi muistilistan. Se auttaa kehittämään oppimisen iloa ja työrauhaa kunnan päiväkodeissa, kouluissa ja oppilaitoksissa.

Kuntapäättäjän muistilista