• logo

Uraopas

Kuvituskuva

Saatat kohdata tilanteita, joissa pohdit uraasi liittyviä valintoja uudelleen ja haet uutta työtä. Työelämään siirtyminen saattaa mietityttää sinua myös valmistumisesi kynnyksellä.

Erilaisia uramahdollisuuksia on onneksi olemassa! Haluamme innostaa sinua pohtimaan työnhaun eri vaihtoehtoja ja keinoja.

OAJ:n uraopas antaa sinulle neuvoja työnhakusi jokaiseen vaiheeseen – aina ansioluettelon ja työhakemuksen tekemisestä työhaastattelussa onnistumiseen. Uraoppaastamme löydät apua myös työttömyyden varalle.

Työnhaun monet kanavat

Työnhaku alkaa kiinnostavien työpaikkojen etsimisestä. Kokosimme avuksesi vinkkejä, mistä kaikkialta uusi työpaikka voi löytyä.

OAJ aloittaa aktiivimallin ehdot täyttävän työllistymisvalmennuksen

OAJ aloittaa työttöminä työnhakijoina oleville OAJ:n jäsenille uuden verkkovalmennuksen toukokuussa. Palvelu täyttää aktiivimallin ehdot. Valmennus on maksuton ja se toteutetaan verkkokoulutuksena.

Verkkovalmennus koostuu viidestä valmennuspäivästä eli moduulista. Teemat ovat työnhakukanavat ja piilotyöpaikat, työhakemus, ansioluettelo eli cv, haastattelu ja oman osaamisen sanoittaminen. Valmennukseen sisältyy muun muassa video-, teksti- ja tehtäväkokonaisuuksia.  Osallistuja saa valmennuksesta todistuksen, joka lasketaan työttömyysturvan aktiivitoimien piiriin.

Verkkovalmennuksen tuottaa Työvalmennus Futuuri Oy. OAJ valitsee osallistujat.

Lue uutinen OAJ:ltä uusi aktiivimallin ehdot täyttävä palvelu työllistymisen tueksi.

Kun kiinnostava työpaikka löytyy

Kiinnostavan työpaikan löytymisen jälkeen vuorossa on työnhaku. Tutustu OAJ:n työnhakuvinkkeihin, jotka toimivat niin kotona kuin ulkomaillakin.

Hyödynnä myös valmiita mallipohjiamme, jotka helpottavat työnhakuasi.

Valmistumassa olevat ja vastavalmistuneet opettajat

Oletko valmistumassa tai valmistunut äskettäin opettajaksi? Työelämään siirtyminen saattaa aiheuttaa monia kysymyksiä. Ei huolta, sillä OAJ:llä on vastaukset kysymyksiisi.

Työttömyyden varalle

Jäitkö työttömäksi tai oletko työttömyysuhan alla? Katso, kuinka sinun tulee toimia työttömäksi jäädessäsi.