• logo
Työmarkkinat

ABC-työnhakuvalmennus

ABC-työnhakuvalmennus koostuu viidestä eri osiosta. Jos suoritat kaikki viisi jaksoa 65 päivän tarkastelujakson aikana, aktiivimallin mukainen aktiivisuusehto täyttyy. Kurssia on tehtävä viiden päivän aikana, jotta täyttää aktiivimallin. Kaikkea ei siis voi suorittaa kerralla tai parissa päivässä. Koko valmennus (kaikki 5 kurssiosuutta) on suoritettava, jotta saa aktiivimallin hyväksynnän. Jos suorittaa vain osan, siitä ei myöskään saa todistusta.

Valmennuksen osiot ovat

1. Kirkasta osaamisesi ja tavoitteesi.
  2. Vakuuta hakemuksella
  3. Erotu ansioluettelolla
  4. Onnistu työhaastattelussa
  5. Työnhaun kanavat ja piilotyöpaikat

Valmennukseen sisältyy muun muassa video-, teksti- ja tehtäväkokonaisuuksia.

Osallistuja saa valmennuksesta todistuksen, joka lasketaan työttömyysturvan aktiivitoimien piiriin.

Verkkovalmennuksen tuottaa Työvalmennus Futuuri Oy. OAJ valitsee osallistujat.

Näin haet verkkovalmennukseen:

1. Kirjaudu Yhteydenotto-sivulla tekstin ensimmäisellä rivillä olevasta linkistä jäsentunnuksillasi.

2. Valitse pääaiheeksi Yhdistykset ja yhteydenoton tarkemmaksi aiheeksi Aktiivimallin mukainen OAJ:n työnhakuvalmennus. Tämä aihe näkyy vain kirjautuneelle jäsenelle.

3. Täytä lomakkeeseen nimesi. Muut tietosi ovat lomakkeella valmiina. Tarkista ne ja päivitä tarvittaessa tästä.

4. Liitä lomakkeeseen työttömyysetuuden maksutosite Valitse tiedosto -kohdasta. Tositteen avulla OAJ varmistaa, että olet työtön.

5. Lähetä lomake OAJ:hin oikean alakulman Lähetä-painikkeesta.

6. OAJ hyväksyy hakemuksen ja lähettää sinulle muutaman päivän kuluessa sähköpostiviestin, jossa neuvotaan, miten valmennukseen kirjaudutaan. Huom! Mikäli et saa vastausta muutaman päivän kuluessa, tarkista roskapostisi. Viesti saattaa ohjautua myös sinne.

Jos sinulla on ongelmia kirjautumisessa, lähetä viesti yhteydenottolomakkeen kautta. Valitse lomake Tietojärjestelmät > kirjautumisongelmat tai kohta 'muu'. Kumpaakin lomaketta voi käyttää myös ilman kirjautumista.

» Työvalmennus Futuuri