• logo

Tuloksia haulle "Koulutuksen rahoitus"

Lausunto julkisen talouden suunnitelmasta 2018–2021

OAJ pitää erittäin merkittävänä pääministeri Sipilän hallituksessa tapahtunutta suunnanmuutosta koulutusleikkauksista lisäresursointiin. Vaikka euromäärät ovat erityisesti ammatillisen koulutuksen osalta pieniä verrattuna jo tehtyihin ja päätettyihin leikkauksiin, on hallituksen signaali linjanmuutoksesta tärkeä. Uutta linjaa on tulevilla päätöksillä edelleen vahvistettava.

10.05.2017 Lausunto
OAJ esittää arviointia erityislukioiden toiminnasta

OAJ oli eduskunnan sivistysvaliokunnassa kuultavana erityisen tehtävän saaneiden lukioiden asemaa koskevista lakimuutosehdotuksista 4.4.2017. OAJ puolsi tehtyjä lakimuutosehdotuksia, mutta totesi, ettei erityislukioiden tekemästä työstä ole olemassa kunnollista arviointia. Lisäksi OAJ muistutti lukioiden rahoitusleikkauksista, jotka vaikeuttavat kaikkien lukioiden tekemää työtä.

21.04.2017 Lausunto
Myös ruoka-alan laatu rakennetaan koulutuksella ja osaamisella

OAJ lausui näkemyksensä Valtioneuvoston ruokapolitiikan selonteosta (Ruoka2030) eduskunnan sivistysvaliokunnalle. OAJ korosti lausunnossaan osaamisen, tutkimuksen, koulutuksen sekä ruokakasvatuksen merkitystä suomalaisessa ruokajärjestelmässä ja sen laadussa.

23.03.2017 Lausunto