Tuloksia haulle "Digitalisaatio"
Joka seitsemännellä peruskoulun opettajalla ja joka kymmenennellä lukion opettajalla ei ole käytössään työnantajan tarjoamia digitaalisia työvälineitä. OAJ haluaa jokaiselle opettajalle työnantajan kustantaman digilaitteen ja ehdottaa keinoja digitalisaation edistämiseksi.
21.03.2019 UutinenDigitalisaatio etenee kaikilla elämän ja yhteiskunnan osa-alueilla, myös kasvatuksessa ja koulutuksessa. OAJ:n tekemän kyselyn tavoitteena on ollut kartoittaa peruskoulun ja lukion opettajien ja rehtoreiden käyttämiä digityövälineitä, niiden kattavuutta, toimivuutta, hyötyjä ja haittoja. OAJ esittää 10 teesiä siitä, mitä digitaalisten työvälineiden hankinnassa ja kehittämisessä pitää ottaa huomioon, jotta niillä voidaan tukea ja parantaa opettajien ja rehtoreiden työtä.
21.03.2019 JulkaisuVerkossa on mahdollista vastata opiskelijoiden tarpeeseen saada laadukasta opetusta joustavasti. Mutta mitä on laadukas digipedagogiikka? Moni opettaja on löytänyt vastauksia eAmk-hankkeen avulla. Yksi innostuneista on yliopettaja Kaija Nissinen.
27.02.2019 UutinenOAJ on pitkään ajanut sähköisten oppimateriaalien arvonlisäveron laskemista samalle tasolle perinteisten oppikirjojen kanssa. Nyt tavoitteen toteutuminen on lähellä.
14.12.2018 UutinenPysäytetään yhdessä koulutuksen digitalisaation polarisoituminen ja otetaan askel digiloikkaan OAJ:n askelmerkkien avulla!
22.10.2018 SisältösivuNykykoulu kasvaa digitaalisuuteen. Tieto- ja viestintäteknologinen osaaminen on kansalaistaito, joten koulujen digitalisaatio on väistämätöntä. Korostamme opettajien roolia, sillä laitteet, teknologia tai ohjelmistot eivät suinkaan ole avainasemassa koulujen digitalisaatiossa.
22.10.2018 SisältösivuTeknologia on kasvava osa aivan kaikkien ihmisten elämää. Se tuo meille monin tavoin apua, mutta teknologian ymmärtäminen ja taito hyödyntää sitä vaativat aktiivisuutta ja avointa mieltä.
10.09.2018 BlogiOAJ teki opettajien asenteista, osaamisesta ja täydennyskoulutustarpeista laajan selvityksen, jossa tarkastellaan digitalisaatiota kaikilla koulutusasteilla varhaiskasvatuksesta korkeakouluihin. Selvityksen keskeiset tulokset on koottu julkaisuksi, joka sisältää myös OAJ:n laatimat askelmerkit digiloikan onnistumiseen. Järjestön mielestä digiloikkaan tarvitaan muun muassa kansallinen strategia opetusalan tvt-käytön edistämiseksi.
29.01.2016 Julkaisu