• Opettaja-lehti logo
  • OAJ-areena logo

Tuloksia haulle "JUKO"

JUKO: Kiky-uhraukset korvattava julkisen sektorin työntekijöille

JUKO vaatii, että julkisen sektorin työntekijöiden kiky-uhraukset kompensoidaan heille. – Nostamme tulevalla sopimuskierroksellamme kikyn neuvottelupöytään. Tehtyjen heikennysten poistamisen ohella voimme tarkastella asiaa myös rahallisesti sekä työhyvinvoinnin parantamiseen johtavina toimenpiteinä, kertoo Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestön toiminnanjohtaja Maria Löfgren.

28.02.2019 Uutinen
JUKO on valmis työtaisteluihin – työntekijän asemaa ei saa enää heikentää

JUKO on sopinut käyttävänsä työtaisteluoikeuttaan tarvittaessa myös koko neuvottelujärjestön voimin. Tämä on puheenjohtaja Olli Luukkaisen mukaan tarpeen, jos työnantajapuoli pyrkii edelleen heikentämään työntekijöiden asemaa.

19.11.2018 Uutinen
Kunta-ala valmistautuu työn murrokseen

Kunta-alan työmarkkinaosapuolet käynnistävät työn murroksen pitkäjänteisen seurannan kunta-alalla. Tavoitteena on pitää huolta julkisen sektorin kunnosta ja toimintaedellytyksistä.

11.10.2018 Uutinen
Kuntaväki kurkisti tulevaisuuteen – kisa osaajista kiihtyy

Kuntien välisessä kisassa pärjäävät ne, jotka kouluttavat työntekijöitään, huolehtivat työehdoista ja maksavat kunnon palkkaa.

17.08.2018 Uutinen
Sopimukset syntyivät – katso videolta, mitä muutoksia ne tuovat jäsenille

OAJ:n neuvottelijat kertovat videoilla, mitä keväällä 2018 neuvotellut sopimukset tuovat mukanaan.

09.05.2018 Uutinen
JUKO vahvistui ja saavutti tavoitteensa

JUKO pitää liittokierroksella syntyneitä sopimuksia tasoltaan kohtuullisina. Työnantaja koordinoi vahvasti neuvotteluja, mutta JUKO vastasi siihen omalla yhtenäisyydellään.

06.03.2018 Uutinen
Moni iso asia edistyi kunta-alan neuvotteluissa

Kunta-alan työ- ja virkaehtosopimusneuvottelut saatiin päätökseen torstai-iltana 8. helmikuuta. KT ja pääsopijajärjestöt, niistä yhtenä kolmesta JUKO, neuvottelivat tiiviisti kunta-alan työehtoista viikkojen ajan.

09.02.2018 Blogi