• Opettaja-lehti logo
  • OAJ-areena logo

Tuloksia haulle "Suomi Areena"

OAJ ensimmäisenä ammattijärjestönä SuomiAreenan pääyhteistyökumppaniksi

OAJ on ensi vuonna ensimmäisenä ammattijärjestönä Mediahubin pääyhteistyökumppani SuomiAreenassa. Pääyhteistyökumppanuus antaa mahdollisuuden nostaa kasvatuksen, koulutuksen ja tutkimuksen ajankohtaisia kysymyksiä aiempaakin vahvemmin yhteiskunnalliseen keskusteluun.

20.07.2018 Uutinen
Koulujen kesälomien siirto puhutti Suomi Areenalla – OAJ:n Kääriäinen: vaikutukset oppimiseen pitää selvittää perusteellisesti

Mahdolliset päätökset koulujen kesälomien siirrosta pitää tehdä vasta selvityksen ja mahdollisesti jonkin kokeilun jälkeen, sanoo OAJ:n varapuheenjohtaja Petri Kääriäinen. Asiasta keskuteltiin Suomi Areenalla työ- ja elinkeinoministeriön järjestämässä keskustelussa.

18.07.2018 Uutinen
OAJ: Suomi ei saa jumiutua samanmielisten kupliin ­– kehitys vaatii vuoropuhelua

Erilaisuuden hyödyntäminen on Suomessa iso käyttämätön voimavara, sanoo OAJ:n varapuheenjohtaja Petri Kääriäinen.

17.07.2018 Tiedote
”Sivistys on kykyä asettua toisen saappaisiin” – katso koko Suomi Areena -keskustelu

Sivistyksen määrittely ei ole yksinkertaista, mutta ainakin siihen kuuluu se, että osaa kuunnella muita ja asettua näiden asemaan. Tätä mieltä olivat OAJ:n ja Porin sivistystoimen järjestämään keskusteluun osallistuneet. Huolena oli, että puhe sivistyksestä hautautuu työelämävetoisen osaamis- ja tehokkuusajattelun alle.

17.07.2018 Uutinen
Resurssit kuntoon, ongelmiin kiinni varhain - miten parannetaan opetusalan turvallisuutta

Varhainen puuttuminen, ennaltaehkäisy ja riittävät resurssit nousivat esiin OAJ:n ja Porin sivistystoimen järjestämässä tilaisuudessa, jossa etsittiin keinoja edistää turvallisuutta kasvatus-, koulutus- ja tutkimusalalla.

16.07.2018 Uutinen