Tuloksia haulle "Kansainvälisyys"

Perustaitoja ja huippuosaamista – Euroopan ammattitaitoviikko nostaa esiin amiksen merkitystä

Euroopan ammattitaitoviikko nostaa ammatillisen koulutuksen merkitystä yksilöille ja yhteiskunnille. Osaamisen hankkimista ja oppimisen iloa tukeva ilmapiiri on Euroopalle kilpailuvaltti, sanoo OAJ:n koulutusasiainpäällikkö Nina Lahtinen.

05.11.2018 Uutinen
Jokaisen tytön osaaminen käyttöön!

Maailmanlaajuisesti 62 miljoonaa tyttöä ei pääse koskaan kouluun. Luku on pysäyttävä, jopa toivottomuutta herättävä. Näin ei kuitenkaan tule olla, mutta siihen tarvitaan myös meidän työtämme.

11.10.2018 Blogi
Hyväntuulinen startti hyvälle asialle – ”hienoa, että OAJ on täällä”

OAJ:n uusi hyvän tekemiseen ja globaaliin vastuuseen keskittyvä kampanja polkaistiin käyntiin lauantaina Maailma kylässä -festivaaleilla Helsingin Kaisaniemessä. OAJ on tänä vuonna Nenäpäivän yhtenä pääyhteistyökumppanina.

26.05.2018 Uutinen
Miten Suomi pitää kiinni korkeasti koulutetuista? Nämä 6 asiaa pitää panna kuntoon kilpailukyvyn turvaamiseksi

Opetushallitus on julkistanut tässä kuussa kaksi kyselyä, joiden mukaan Suomen vetovoimassa korkeasti kouluttautuneille on parantamisen varaa. Listasimme 6 keinoa, joilla korkeakoulutetut voidaan houkutella jäämään tai palaamaan Suomeen.

24.05.2018 Uutinen
Maailman parhaiden koulutusmaiden opetusministerit ja opettajajärjestöt huippukokoukseen Suomeen

Suomi on valittu järjestämään keväällä 2019 seuraava kansainvälinen opetusministereiden ja opettajajärjestöjen huippukokous. International Summit on the Teaching Profession (ISTP) -kokous järjestetään kerran vuodessa OECD:n, opettajajärjestöjen kansainvälisen katto-organisaation Education Internationalin sekä kokouksen järjestäjäksi valitun isäntämaan yhteistyönä.

23.05.2018 Tiedote