• Opettaja-lehti logo
  • OAJ-areena logo

Tuloksia haulle "AVAINOTES"

Ajankohtaista virka- ja työehtosopimuksista

OAJ:n jäsenten uusista virka- ja työehtosopimuksista neuvoteltiin kevään ja alkukesän 2020 aikana. Kunta-alan ja valtion sopimukset ovat voimassa 23 kuukautta 1.4. alkaen. Ne päättyvät 28.2.2022. Sivistan sopimukset ovat voimassa 24 kuukautta 1.4. alkaen ja päättyvät 31.3.2022. Yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimus on voimassa 25 kuukautta 1.4. alkaen ja päättyy 30.4.2022.

03.02.2020 Sisältösivu
Virka- ja työehtosopimukset ovat edelleen voimassa

OAJ ja JUKO irtisanoivat eilen kaikki niiden neuvotteluvastuulla olevat virka- ja työehtosopimukset. Nykyisiä sopimuksia sovelletaan kuitenkin siihen saakka, kunnes uusista sopimuksista on sovittu ja ne astuvat voimaan.

30.01.2020 Uutinen
Kaikki OAJ:n jäseniä koskevat sopimukset irtisanottu

OAJ ja neuvottelujärjestö JUKO ovat tänään irtisanoneet kaikki jäseniään koskevat työ- ja virkaehtosopimukset. Irtisanomisten myötä myös päätös työajan 24 tunnin pidennyksestä on irtisanottu, toteaa OAJ:n neuvottelujohtaja Petri Lindroos.

29.01.2020 Uutinen
Edessä on erittäin merkityksellinen työmarkkinavuosi

Hyvää uutta vuotta ja vuosikymmentä! Maailma jatkaa vuodenvaihteen jälkeenkin hyvin pitkälti entistä eloaan ja menoaan. Uusi päivä, uusi viikko, uusi kuukausi ja uusi vuosi tuovat aina kuitenkin mukanaan myös jotain uutta – uusia asioita, tilanteita ja mahdollisuuksia.

07.01.2020 Blogi
Mistä lisää työrauhaa ja hyvinvointia ammattikorkeakouluun?

Ammattikorkeakoulujen opetus- ja asiantuntijahenkilöstö on asetettu viime vuosina toiminnan tehostamisen, talkootyön kasvattamisen ja rajujen leikkausten kohteeksi. Luvatun amk-rahoituksen suunnanmuutoksen pitäisi antaa henkilöstölle toivoa; pian on tilaa keskittyä työhön, kehittyä ja kehittää, mutta käykö näin?

16.12.2019 Blogi
Jäsen voi vaikuttaa sopimusneuvottelutavoitteisiin montaa reittiä

OAJ:ssä valmistaudutaan parastaikaa kevättalven neuvotteluihin, joissa sovitaan opetusalan uusista työ- ja virkaehtosopimuksista. Tavoitteet viimeistellään joulukuussa, jota ennen jäsenillä on ollut lukuisia keinoja vaikuttaa.

18.11.2019 Blogi