• Opettaja-lehti logo
  • OAJ-areena logo

Tarjoamme luottamusmiehille, alueasiamiehille, yhdistysten puheenjohtajille ja työsuojelutoimijoille tukevan perehdytyksen luottamustehtävien hoitamiseen.

OAJ:n koulutus jakautuu sopimuskoulutukseen sekä järjestökoulutukseen. Sopimuskoulutukset perehdyttävät työehtosopimusten määräyksiin sekä tulkintaan ja järjestökoulutus antaa valmiudet yhdistystoimintaan.

Tulevat aktiivien koulutukset sekä koulutusten sisällöt ja materiaalit ovat nähtävillä aktiivien omassa OAJ-areenassa. OAJ kutsuu osallistujat aktiivitoimijoiden koulutuksiin.

Tutustu koulutuksiin OAJ-areenassa

Luottamusmieskoulutus

Koulutus ylläpitää ja vahvistaa sopimustoiminnan tuloksena syntyneiden palvelussuhteen ehtojen, työelämälainsäädännön, työsuojelun, yhteistoiminnan ja työelämän laadun sopimusten tehokasta tulkintaa ja noudattamista kullakin sopimus- ja koulutusalalla.

Sopimustoiminnan ja työlainsäädännön perusopinnot (SOLA):

Sopimustoiminnan ja työlainsäädännön perusopinnot totetutetaan monimuoto-opetuksena, joka sisältää kolme opetusjaksoa ja erilaisia yksilö- ja ryhmätehtäviä. Opintojen ensimmäinen osa on avoin haku -koulutusta, joihin ilmoittaudutaan omilla jäsentunnuksilla Omat tiedot -palvelun kautta osoitteessa lex.oaj.fi. Valitse kohta Kurssit ja ilmoittautuminen, niin pääset selaamaan jäsenkoulutuksia ja tapahtumia.

Sopimustoiminnan ja työlainsäädännön perusopinnot (SOLA) 2021

SOLA 39 yleissivistävä, osa 3

29.-30.11.

Ilmoittautuminen

SOLA koulutusten ensimmäinen osa on avoin haku -koulutusta, johon hakeudutaan itse.
Opintokokonaisuuteen mahtuu mukaan 30 ensimmäisenä ilmoittautunutta kohderyhmään kuuluvaa ja hakukriteerit täyttävää osallistujaa. SOLA opintojen toiselle ja kolmannelle osalle OAJ lähettää kutsun.

Sopimustoiminnan ja työlainsäädännön jatko-opinnot 2021

Varhaiskasvatus                                   7.-8.10.

Yleissivistävä                                        11.-12.10.

Ammatillinen ja korkea-aste           25.-26.10.

Ilmoittautuminen

Sopimustoiminnan ja työlainsäädännön jatko-opinnot ovat avoin haku -koulutuksia, joihin ilmoittaudutaan itse. Etusijalla ovat henkilöt, jotka eivät ole aiemmin osallistuneet täydennyskoulutukseen/jatko-opintoihin. Koulutukseen hyväksytylle lähetetään sähköinen vahvistus ennen koulutusta.

Yhteistoimintakoulutus

Yhteistoiminnan suunnittelupäivä 5.5.2021, etä

Koulutuksessa suunnitellaan alueellisten yhteistoiminnan neuvottelupäivien rakenne.

Ilmoittautuminen

OAJ kutsuu osallistujat neuvottelupäiville.

Työsuojelukoulutus

Koulutuksen tavoitteena on, että työsuojelun yhteistoimintahenkilö ymmärtää vuorovaikutuksen, työsuojelun ja yhteistoiminnan merkityksen työpaikan arjessa.

Koulutus opastaa tiedon hankkimisessa, antaa tukea ja uusia valmiuksia hoitaa yhteistoimintatehtävää. Koulutuksessa kerrataan perustietoja työn turvallisuuteen ja terveellisyyteen liittyvistä säännöksistä, laeista, sopimuksista ja suosituksista.

Työsuojelun perusopinnot:

Työsuojelun perusopinnot -opintokokonaisuuteen sisältyy kolme lähiopetusjaksoa sekä erilaisia yksilö- ja ryhmätehtäviä. Opintojen ensimmäinen osa on avoin haku -koulutusta, joihin ilmoittaudutaan omilla jäsentunnuksilla Omat tiedot -palvelun kautta osoitteessa lex.oaj.fi. Valitse kohta Kurssit ja ilmoittautuminen, niin pääset selaamaan jäsenkoulutuksia ja tapahtumia.

Vuonna 2020 alkava Työsuojelun perusopinnot- koulutuskokonaisuus:

Ryhmä 1/2021, osa 1, etä

8.-9.2.

Ryhmä 1/2021, osa 2, etä

15.-16.9.

Ryhmä 1/2021, osa 3

4.-5.10.

Järjestökoulutus

Järjestökoulutus ylläpitää ja vahvistaa OAJ:n aktiivitoimijoiden valmiuksia toimia omassa alue-, paikallis- tai opettajayhdistyksessään. Koulutus jakaa tietoa järjestön linjauksista ja vahvistaa yhdistystaitoja.

Monipuolinen koulutus lisää järjestön yhtenäisyyttä sekä vastaa eri jäsenryhmien tarpeisiin.

Puheenjohtajien neuvottelupäivät 2021

Puheenjohtajien neuvottelupäivät, uudet puheenjohtajat, etänä

17.2.

Puheenjohtajien neuvottelupäivät, pienet ja keskisuuret yhdistykset

20.-21.9.

Puheenjohtajien neuvottelupäivät, ammatilliset yhdistykset

29.-30.9.

Puheenjohtajien neuvottelupäivät, suuret yhdistykset

5.-6.10.

Puheenjohtajien neuvottelupäivät, pienet ja keskisuuret yhdistykset

11.-12.10.

Ilmoittautuminen

OAJ kutsuu osallistujat neuvottelupäiville.

Näin ilmoittaudut koulutukseen

Kirjaudu jäsentunnuksillasi Omat tiedot -palveluun osoitteessa lex.oaj.fi. Valitse kohta Kurssit ja ilmoittautuminen, niin pääset selaamaan jäsenkoulutuksia ja tapahtumia. Varmista samalla, että jäsentietosi ovat ajan tasalla!

Omat tiedot