• Opettaja-lehti logo
  • OAJ-areena logo

Nuori opettaja, verkostoidu muiden ammattilaisten kanssa ja opi uutta alalta! NOPE-koulutuksemme on räätälöity nuorten opettajien tarpeisiin.

NOPE-koulutus on OAJ:n valtakunnallisesti organisoimaa alueellisesti toteutettua koulutusta. Koulutuksia järjestetään kymmenellä alueella kaksi kertaa vuodessa kaksipäiväisinä koulutuksina. Kevään kurssit järjestetään maalis–huhtikuussa ja syksyn kurssit syys–marraskuussa. Koulutus on kaikille opettajaryhmille yhteistä.

Kurssien vetäjinä ovat OAJ:n alueelliset NOPE-kouluttajat, jotka itse ovat nuoria opettajia. Palkka-asioissa koulut­tajina ovat usein OAJ:n paikalliset aktiivitoimijat.

Kohderyhmä

Nuori opettaja, alle 35-vuotias tai alle 5 vuotta opetustyössä toiminut OAJ:n jäsen. SOOLin valmistumassa olevat jäsenet voivat osallistua kurssille, jos kurssilla on tilaa.

Ilmoittautuminen

Kurssille otetaan mukaan ilmoittautumisjärjestyksessä 26 osallistujaa. Viimeinen ilmoittautumispäivä on noin viisi viikkoa ennen koulutuksen alkua ellei koulutus ole täyttynyt aiemmin. Oma alueesi määräytyy työpaikan sijainnin mukaan. NOPE-koulutukseen voi osallistua vain kerran.

Syksyn NOPE- koulutusten ilmoittautuminen on käynnissä. Koulutuspaikat ja päivämäärät löydät täältä .

Seuraavat NOPE- koulutukset ovat täynnä:
15.-16.10. Pohjois-Pohjanmaa 1
29.-30.10. Pääkaupunkiseutu 1