• Opettaja-lehti logo
  • OAJ-areena logo

OAJ on aloittamassa uusille ammatillisille opettajille tarkoitetun Uusi ura -koulutuksen. Koulutusta pilotoidaan syksyllä 2022.

OAJ:n kaksipäiväisessä Uusi ura -koulutuksessa käsitellään erityisesti palkkausta, uuden opettajan roolia, OAJ:n jäsenyyttä, työhyvinvointia sekä opettajan vastuita ja velvollisuuksia. Erityisesti koulutuksessa painottuvat muutokset siirryttäessä aiemmalta työuralta opettajan työhön ja sen mukanaan tuomat haasteet ja tuntemukset.

Koulutus linkittyy yleisiltä teemoiltaan kiinteästi OAJ:n suosittuun Nuori Opettaja eli NOPE-koulutuskokonaisuuteen.

Hei ammatillinen opettaja, ryhdy Uusi ura -kouluttajaksi!

Opetusalan Ammattijärjestö OAJ etsii kouluttajaa UUSI URA-koulutukseen. Koulutus on tarkoitettu uusille ammatillisille opettajille työuralta toiselle siirryttäessä. Valtakunnallisesta kokeilusta vastaa työpari, joilla on oma kokemus ammatillisessa koulutuksessa toimimisesta ja työuran muutoksesta. Haemme nyt kouluttajaa perehdytettäväksi tehtävään.

OAJ:n kaksipäiväisessä UUSI URA-koulutuksessa käsitellään erityisesti palkkausta, uuden opettajan roolia, OAJ:n jäsenyyttä, työhyvinvointia sekä opettajan vastuita ja velvollisuuksia. Erityisesti koulutuksessa painottuvat muutokset siirryttäessä aiemmalta työuralta opettajan työhön ja sen mukanaan tuomat haasteet ja tuntemukset. Kouluttajaksi haetaan nimenomaan ammatillista opettajaa, joka pystyy käymään vertaiskeskustelua koulutukseen osallistuvien uusien ammatillisten opettajien kanssa.

Koulutus linkittyy yleisiltä teemoiltaan kiinteästi OAJ:n suosittuun Nuori Opettaja eli NOPE-koulutuskokonaisuuteen, ja kouluttajakoulutus järjestetäänkin osittain yhdessä OAJ:n alueellisten NOPE-kouluttajien kanssa. Ensimmäinen yhteinen koulutus järjestetään Helsingissä 25.–26.8.2022. Tukea ja apua koulutuksen järjestämiseen saa myös OAJ:n toimistolta.

Koulutusta pilotoidaan syksyllä 2022 ja kokemusten perusteella päätetään jatkosta.

TOIVOMME, ETTÄ

⊲ sinulla on työkokemusta opettajuudesta ammatillisessa koulutuksessa ja siirtymisestä työuralta toiselle (esim. toinen aste, AMK, vapaa sivistystyö tai taiteen perusopetus)
⊲ olet toiminut opettajana alle 5 vuotta ja muistat hyvin, miltä tuntui aloittaa opettajana
⊲ olet aktiivinen ja sinulla on hyvät kouluttajataidot
⊲ haluat sitoutua OAJ:n toimintaan
⊲ sinulla on kokemusta OAJ:n tehtävistä tai muusta yhdistys- tai järjestötoiminnasta

TARJOAMME

⊲ mielenkiintoisen ja haasteellisen tehtävän
⊲ mahdollisuuden edistää opetusalan edunvalvontaa
⊲ tilaisuuden kehittyä kouluttajana
⊲ koulutuksen tehtävään ja korvauksen tehdystä työstä
⊲ yhteistyötä innokkaassa ja osaavassa joukossa

Vapaamuotoiset hakemukset toimitetaan 21.6.2022 klo 23:59 mennessä sähköpostilla osoitteeseen katja.jarvinen@oaj.fi

Lisätietoja tehtävästä antaa erityisasiantuntija Katja Järvinen katja.jarvinen@oaj.fi puhelin: 020 748 9572.